Oświetlenie rowerowe
- Grupa: GRX
Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Gravel na GRX to często upragniony rodzaj szutrowca, ponieważ użytkownicy cenią sobie szeroki zakres napędu i niezawodność części. Marka Shimano zadbała, aby komponenty były idealnie dostosowane do eksplorowania różnorodnych tras wiodących przez żwir, asfalt, a nawet lekki teren. Do wyboru masz wiele propozycji – wybierz rower gravel z GRX 400, 600, 810 lub 820.
POLECAMY
Nowość
Odbiór
w punkcie
Darmowa
dostawa
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Japońska marka Shimano jako pierwsza stworzyła grupę napędu przeznaczoną typowo do gravela. GRX zadebiutowało od razu w wielu wersjach mechanicznych. Dziś do wyboru są serie: 400 (10-rzędowa), 600 (11-rzędowa), 810 (11-rzędowa) i 820 (12-rzędowa), a dodatkowo elektroniczna wersja, czyli gravel z GRX Di2.
Przykładem praktycznego rozwiązania każdej linii jest sprzęgło w ramach technologii Shimano RD+, które zapobiega wybijaniu łańcucha na wybojach, po których porusza się rower gravel. Shimano GRX ma o wiele więcej do zaoferowania, ale koniecznie zwróć też uwagę na inne cechy oferowanych przez nas szutrowców.
Jednymi z najbardziej cenionych elementów grupy GRX 400 są hydrauliczne hamulce tarczowe – mają świetną modulację i zadziałają w każdą pogodę. Wyposażony w takie zaciski, tarcze i klamki rower Kellys Soot 90 sprawdza się na mokrym żwirze, asfalcie i nie tylko. Warto polecić też modele, które mają zarówno hamulce, jak i inne komponenty omawianej grupy. Kross Esker 5.0 to ważący ok. 10,8 kg polski gravel. GRX 400 zdobi w tym modelu manetki oraz przerzutki współpracujące z korbą FSA Omega Modular (46-30T) i kasetą szosowej grupy Shimano Tiagra.
11 zębatek kasety wraz z dwoma blatami mechanizmu korbowego to przepis na szeroki zakres, dzięki któremu możesz zdecydować się na wypad w góry na gravelu. GRX 600 stanowi cenioną grupę szutrową od Japończyków, zwłaszcza jeśli napęd składa się wyłącznie ze spójnych komponentów tej serii. W Romecie Aspre 3 znajdziesz manetki i korbę GRX 600, a przerzutki z wyższej grupy (810). Dodatkowo rower doskonale nadaje się na bikepackingowe przygody, ponieważ do widełek łatwo zamocujesz błotniki, a liczne miejsca montażowe pozwolą zabrać torby.
Podobnie jak rower z komponentami sygnowanymi liczbą 600, tak i gravel GRX 810 oferuje 11 koronek kasety. Na nizinne trasy oraz niezbyt strome podjazdy wystarczy gravel 1x11, który bez przedniej przerzutki będzie łatwiej serwisowany i lżejszy. Ale, jak pokazuje przykład Krossa Eskera 8.0, na grupie GRX 810 można zbudować też napęd 2x11, który sprawdzi się na bardziej górzystych drogach.
Większość oferowanych przez nas rowerów z GRX-em ma komponenty z serii 820. W ramach tej linii osprzętu firma Shimano zaprojektowała więcej koronek kasety – jest ich aż 12. Wolisz model Sensa Modena czy Romagna GRX 2x12? Różnią się przede wszystkim estetyką, dlatego możesz swobodnie wybrać oczami. Zupełnie inny jest rower Giulia Elite GRX – waży około kilogram mniej, bo ma więcej karbonowych komponentów.
Powiązane kategorie: