Sensa Romagna Sora to rower szosowy zaprojektowany specjalnie dla osób planujących rozpocząć swoją przygodę z kolarstwem szosowym. Doskonale sprawdzi się podczas rekreacyjnych przejażdżek, treningów, a nawet w amatorskich zawodach. To idealny wybór dla kolarzy, którzy chcą wziąć udział w wyścigu, biorąc sobie za cel przejechanie całego dystansu niezależnie od zajętego miejsca.
Lekka, aluminiowa rama
Podczas uprawiania kolarstwa szosowego liczy się każdy gram. Dlatego do stworzenia ramy w tym rowerze producent zastosował bardzo lekki stop – aluminium 6061. Charakteryzuje się on nie tylko niską masą, ale również wytrzymałością. Dzięki temu całość waży niecałe 10 kg! W osiągnięciu takiego wyniku pomógł również proces hydroformowania rur, gwarantujący także wysoką sztywność i dokładne ukształtowanie.
Nie bez znaczenia jest również geometria. Prosta rura górna, w połączeniu z wysoko uniesionym siodełkiem i osadzoną odrobinę niżej od niego kierownicą typu baranek pozwalają na jazdę w mocno pochylonej, aerodynamicznej pozycji. Kolarz ma przy tym możliwość zmiany chwytu na kierownicy, co pozwoli ograniczyć zmęczenie rąk na dalekich dystansach. Kryte prowadzenie przewodów sprawia, że Sensa Romagna Sora prezentuje się bardzo atrakcyjnie.
Warto wspomnieć także o widelcu wykonanym ze stopu Supra aluminium. Wysoka sztywność sprawia, że jest on bardzo responsywny i pozwala zręcznie pokonywać zakręty.
Napęd Shimano
W każdym rowerze szosowym niezwykle istotną rolę odgrywa napęd, który musi wytrzymać długą jazdę z dużą kadencją. W tym modelu zastosowano układ 2x9 oparty na komponentach z popularnej grupy Sora od japońskiej marki Shimano. 18 biegów pozwoli Ci dostosować pracę mechanizmu do swoich potrzeb i aktualnych warunków na trasie. Za zmianę przełożeń odpowiadają przerzutki obsługiwane za pomocą ergonomicznych klamkomanetek. Korba 50-34T oraz kaseta 11-32T doskonale sprawdzą się podczas przejazdów po asfaltowych drogach.
Bezproblemowe hamowanie
Rower wyposażono w hamulce typu V-brake, które wyróżniają się bezproblemową pracą. Pozwolą Ci sprawnie kontrolować prędkość, a dodatkowo nie wymagają częstej pielęgnacji. Ich obsługa jest bardzo prosta i intuicyjna.
Niskie opory toczenia
Na duże, 28-calowe obręcze Supra RA Comp z piastami Shimano, założono opony od uznanej, włoskiej marki Vittoria. Model Zaffiro wykonany został z odpowiednio dobranej do szosowych nawierzchni mieszanki gumowej, o dużej odporności na ścieranie i rzeźbie typu semi-slick. Dzięki temu zapewnia świetną przyczepność oraz niskie opory toczenia, co przekłada się na wyższy komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy.
Marka
SENSA
Holenderska marka znana z produkcji wysokiej klasy rowerów szosowych, ale także MTB, przełajowych czy gravelowych. Obecna na rynku jest od 2005 roku, szybko zyskując renomę za sprawą bardzo dobrej jakości oferowanych wyrobów oraz nowoczesnych rozwiązań stosowanych w produkcji. W szerokim katalogu modeli SENSA rozwiązanie skrojone pod swoje potrzeby znajdą zarówno rowerzyści zainteresowani jazdą wyczynową, jak i osoby szukające roweru na codzienne dojazdy.
Misją firmy jest tworzenie doskonałych rowerów w doskonałych cenach. Tak, aby każdy mógł cieszyć się jazdą na rowerze!
Dane producentaIntersens Bikes & Parts BV Bedrijvenpark Twente 170, 7602KE, Almelo Holandia info@sensabikes.com https://www.sensabikes.com
Geometria ramy
Dopasowanie rozmiaru ramy
Tabela rozmiarów
TABELA ROZMIARÓW [cm]
Rozmiar ramy
52 cm
54 cm
56 cm
58,5 cm
Rozmiar koła
28"
28"
28"
28"
Wzrost
166 - 174
172 - 180
178 - 186
184 - 192
ST Długość rury podsiodłowej
505
550
580
620
TT Efektywna długość górnej rury
521
542
559
583
HT Długość główki ramy
140
170
200
220
SA Kąt rury podsiodłowej
73.5
73.5
73
72.5
HA Kąt główki ramy
72
72,5
72,5
73
WB Baza kół
982
996
1009
1020
Reach
375
385
389
398
Stack
541
572
600
621
BB Drop
45
45
45
45
Geometria roweru na podstawie danych ze strony producenta SENSA
Ramy Szosowe
Rozmiar ramy szosowej wyrażany jest w centymetrach. Oznacza on efektywną długość górnej rury. Mierzymy ją od rury podsiodłowej do główki ramy.... więcej >> Co ważne, linia ta jest pozioma, co nie zawsze pokrywa się z nachyleniem rury górnej w rowerze. Wielkość ta może się różnić w zależności od producenta.