Jeśli interesują Cię produkty dopracowane w każdym szczególe, to rower szosowy Lapierre Aircode DRS 5.0 został stworzony właśnie dla Ciebie. Zastosowane w nim rozwiązania zadowolą zarówno osoby o hobbystycznym podejściu do kolarstwa, jak i profesjonalnych zawodników, którzy biorą udział w dużych wyścigach. Rower wyposażono w standardową dla wersji szosowych kierownicę typu baranek. Zapewnia ona przynajmniej trzy możliwości ułożenia dłoni, co znacznie zwiększy komfort rowerzysty, zwłaszcza na wielokilometrowych trasach, podczas których ręce mogłyby drętwieć.
Lekka, karbonowa rama
Model wyposażono w ramę wykonaną z niezwykle lekkiego karbonu. Z tego samego materiału powstał też widelec. Włókno węglowe charakteryzuje się nie tylko odpowiednią sztywnością, ale również wytrzymałością. W poczet jego zalet należy wliczyć także świetne tłumienie drgań, co znacznie zwiększa komfort jazdy, szczególnie na lekko popękanych nawierzchniach. Projektanci postawili na typowo szosową geometrię, która pozwala na przyjęcie aerodynamicznej, pochylonej sylwetki i szybką jazdę. Tym, co szczególnie rzuca się w oczy jest całkowicie kryte prowadzenie przewodów. Zostały one umieszczone nawet wewnątrz kierownicy, dzięki czemu całość prezentuje się fenomenalnie, a dodatkowo zmniejszone zostają opory powietrza działające na rower.
Niezawodny napęd Shimano
Aby w pełni wykorzystać siłę drzemiącą w mięśniach nóg, konieczny jest napęd, który przeniesie ją na tylne koło. Lapierre Aircode DRS 5.0 wyposażono w układ 2x11 składający się z wysokiej jakości komponentów Shimano, należących do popularnej, szosowej grupy 105. Korba 50-34T w połączeniu z kasetą o zakresie 11-30T oferują przełożenia odpowiednie na zróżnicowane ukształtowanie terenu. Dzięki temu znacznie łatwiej i szybciej pokonasz podjazdy oraz w krótszym czasie rozwiniesz dużą prędkość podczas jazdy po płaskiej nawierzchni. Przerzutki obsługiwane są za pomocą ergonomicznych klamkomanetek, co pozwoli Ci kontrolować pracę układu napędowego oraz hamulców.
Pewne hamowanie w każdych warunkach
Wysokie prędkości wymagają dużej siły hamowania, dlatego producent wyposażył rower w hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano SM-RT70. Cechuje je świetna modulacja, co pozwala lepiej kontrolować prędkość, a dodatkowo wyróżniają się równie sprawnym działaniem w warunkach suchych, jak i mokrych. Przednia tarcza ma rozmiar 160 mm, natomiast tylna 140 mm.
Bezdętkowe opony
Na koła w rozmiarze 28” założono bezdętkowe opony Schwalbe One Raceguard. Gładki bieżnik i wysokiej jakości mieszanka gumowa gwarantują bardzo niskie opory toczenia, a jednocześnie doskonałą przyczepność na asfaltowych trasach. Dzięki temu pojedziesz szybciej, bezpieczniej i bardziej komfortowo.
Masa roweru szosowego Lapierre Aircode DRS 5.0 w rozmiarze 59