Kross Vento DSC 8.0 to wyposażona w pełną grupę Shimano 105 aerodynamiczna szosówka o wadze około 8,5 kg (dane podane przez producenta). Niska masa wyścigowego modelu wynika z użycia czterech karbonowych komponentów: ramy, widelca, kierownicy i sztycy. Zaletę roweru szosowego polskiej marki stanowi również najwyższa estetyka, o której świadczy m.in. wewnętrzne prowadzenie przewodów oraz wysokojakościowe elementy fi’zi:k: owijka oraz siodełko.
Poznaj Vento DSC 8.0: karbonową szosówkę z pełną grupą 105
Wśród cech, które wpływają na niskie opory powietrza, warto wymienić części wykonane przez markę Vision: kierownicę TriMax Aero i obręcze TriMax 35. Za aerodynamicznością szosówki przemawiają też nisko osadzony tylny trójkąt oraz opływowa sztyca. Warto zwrócić uwagę na to, że geometria Kross Vento DSC 8.0 jest kompromisem pomiędzy zwrotnością oraz stabilnością na długich odcinkach. Potwierdzeniem tej tezy może być na przykład kąt główki ramy (72°) czy baza kół, która w rozmiarze L wynosi 1019 cm.
Dlaczego jeszcze warto wybrać Kross Vento DSC 8.0?
- Ma hydrauliczne hamulce tarczowe z grupy Shimano 105 z chłodzeniem w technologii Ice.
- Do wyścigowej grupy 105 należy również cały napęd 2x11 (seria R7000), co przekłada się na niską masę osprzętu.
- Opony Schwalbe Pro One Evo o szerokości 28 mm powstały z typowo zawodniczej mieszkanki Addix Race. Zaletą ogumienia jest też wkładka V-Guard Super Race.
- Sztywne osie oznaczają lepsze rozkładanie obciążeń i znakomite dopasowanie tarcz oraz zacisków.
- Do walorów karbonu zalicza się nie tylko niezwykle niska masa, ale także świetne tłumienie drgań, co odczujesz na nierównym asfalcie.
Technologie+
Ice Technologies
Technologia opracowana z myślą o udoskonaleniu chłodzenia i zwiększeniu stałej wydajności hamowania. Wykorzystana przy produkcji tarcz, gdzie w celu lepszego odprowadzenia ciepła zastosowano trzywarstwową strukturę, jak również w klockach hamulcowych, które wzbogacono o rozpraszające ciepło ożebrowanie.
V-Guard
Zaawansowane technologicznie włókna polimerowego, które są niesamowicie odporne na przecięcia. Zachowują jednocześnie niską masę. V-Guard nie wpływa na opory toczenia ani elastyczność opony.
Addix Race
Nowoczesna, wieloskładnikowa mieszanka gumy wykonana z wysokogatunkowych polimerów. Gwarantuje przyczepność do podłoża nawet podczas osiągania dużych prędkości, zakrętów i zjazdów, zachowując niskie opory toczenia.