Giant TCR Advanced SL 1 Disc Di2 to rower szosowy zaprojektowany dla najbardziej wymagających kolarzy. Model ten doskonale sprawdzi się zarówno do pokonywania trudnych górskich odcinków o dużym pochyleniu, jak i w trakcie rozwijania rekordowych prędkości na płaskiej nawierzchni. TCR to najbardziej uniwersalny model szosowy w ofercie tajwańskiego producenta, na którym można nie tylko trenować, ale i wygrywać zawody. Jest to zasługa precyzyjnie zaprojektowanych rozwiązań: systemowej optymalizacji komponentów, doskonałego stosunku sztywności do masy oraz niskiej masy.
Bezkompromisowa jakość
Projektanci marki Giant zadbali o to, aby TCR Advanced SL 1 Disc Di2 był dopracowany w najmniejszym szczególe. Każdy z elementów został dobrany w taki sposób, aby w grupie z innymi stanowił zespół komponentów, zoptymalizowanych do bicia rekordów. Należy wyodrębnić wśród nich m.in.:
rurę sterową OverDrive Aero,
mostek Contact AeroLight,
kierownicę Contact.
To jeden system, który pozwolił na poprowadzenie przewodów wewnątrz ramy. Dodatkowo zadbano o takie szczegóły, jak integrację kapsla sterów oraz podkładek dystansowych.
Dzięki zastosowaniu konstrukcji z doskonałym stosunkiem sztywności i masy w porównaniu do modelu poprzedzającego. Aby to osiągnąć, wykorzystano modelowania obliczeniowej dynamiki płynów, a projekt przeszedł zaawansowane testy w tunelu aerodynamicznym.
Najważniejsze cechy
Carbon najwyższej klasy dla pewnej jakości
Rama roweru powstała z carbonu Advanced SL. To zaawansowany rodzaj tworzywa, który stworzono z wykorzystaniem technologii Continous Fiber. Unikalne rozwiązanie technologiczne nie tylko zwiększyło wytrzymałość, ale także ograniczyło masę konstrukcji.
Unikalna konstrukcja przedniego trójkąta
Projektanci marki Giant zastosowali innowacyjne rozwiązania w konstrukcji ramy. Przedni trójkąt został wykonany z jednej część carbonu, co pozwoliło na maksymalne ograniczenie masy przy zachowaniu odpowiedniej sztywności.
Megadrive dla sztywnej konstrukcji
Jednym z elementów, który ma szczególny wpływ na optymalny poziom sztywności roweru, jest duża rura dolna. Element ten w połączeniu z górną sprawił, że Giant TCR Advanced SL 1 Disc Di2 to rower wyróżniający się świetną sztywnością boczną i skrętną z przodu.
Rura sterowa Overdrive Aero
Oryginalny kształt litery D, jaki nadano rurze sterowej Orevdrive Aero oraz szereg dodatkowych rozwiązań z przemyślanym zespołem podkładek dystansowych czy unikalnym prowadzeniem przewodów wpływają na arodynamikę pojazdu.
Ustaw rower pod siebie
Dzięki zastosowaniu klasycznej kierownicy i mostka, rower możesz skonfigurować pod siebie. Jeśli bike fitting wykaże, że któryś z tych elementów trzeba zmienić, nie będzie z tym problemu. Dodatkowo okrągły przekrój kierownicy pozwala na zastosowanie zwykłego uchwytu na nawigację lub lampkę rowerową.
Sztyca ISP
Zastosowanie zintegrowanej sztycy Variant zagwarantowało nie tylko ograniczenie masy i poprawę osiągów roweru, ale także pozwoliło na zwiększenie amortyzacji. Element ten został wyprodukowany z kompozytu Advanced SL.
Osprzęt Shimano Ultegra Di2
Napęd 2x12 bazuje na doskonałej jakości komponentach z serii Shimano Ultegra Di2. Elektroniczny system zmiany przełożeń cechuje się niezawodnością i najwyższą precyzją działania. Wyróżnia się błyskawiczną pracą, co jest szczególnie istotne podczas wyścigów. Przyciski umieszczone w klamkomanetkach obsługują nawigacje najpopularniejszych marek. W zależności od producenta, można za ich pomocą przesuwać ekrany, przewijać utwory w odtwarzaczu, a nawet… używać dzwonka rowerowego!
Hydrauliki Ultegra
Uzupełnieniem jednego z najlepszych na rynku napędów są hydrauliczne hamulce tarczowe z tej samej grupy — . Ten model gwarantuje doskonałą modulację i dużą siłę hamowania, co przekłada się na dużą kontrolę nad rowerem.
Carbonowe koła tubeless ready
Ten rower szosowy opiera się na kołach Giant SLR 0 40 z carbonu. Model ten jest przystosowany do pracy w systemie tubeless ready. Opracowano je z wykorzystaniem patentu Dynamic Balanced Lacing, który poprawia sztywność i istotnie wpływa na wydajność.
Opony Cadex Race
Na świetnej jakości kołach zamontowane zostało typowo wyścigowe ogumienie. Opony bezdętkowe Cadex Race zostały zaprojektowane do zdobywania najbardziej wymagających szczytów na szosowych trasach. Są szybkie, dobrze przylegają do podłoża i mają niską masę.
Bogate wyposażenie dodatkowe
Giant dostarcza TCR z uchwytem do komputera rowerowego i zestawem bezdętkowym (uszczelniaczem, kluczem do zaworu i łyżką do opon).
Technologie
OverDrive Aero
Autorska technologia marki Giant. Polega ona na zwiększeniu rozmiaru rury sterowej widelca. Powiększone łożyska główki ramy razem ze stożkowym kształtem rury odpowiadają za ich optymalną sztywność, zapewniając nawet do 15% lepszą wydajność.
CFD
Technologia CFD (Computational Fluid Dynamics, czyli obliczeniowa mechanika płynów) pozwala na uwzględnienie wszystkich elementów mających wpływ na przepływ powietrza. Używana jest chociażby przy projektowaniu samolotów hipersonicznych, a w kolarstwie przydaje się m.in. do tworzenia kasków i obręczy.
Tubeless Ready System (TRS)
Oznaczenie kompatybilności z systemem bezdętkowym, na który składają się dedykowane obręcze, taśmy i płyny uszczelniające, specjalne zawory i w końcu opony. Zastosowanie tych elementów może pozytywnie wpłynąć na zmniejszanie masy roweru, ale przede wszystkim oznacza brak konieczności stosowania dętek. Zwiększa to niezawodność systemu, gdyż eliminuje ryzyko drobnych przebić, które zatyka wspomniany płyn. Dodatkowo pozwala na jazdę z niższym ciśnieniem, co poprawia trakcję, zwiększa komfort podróżowania, a także niweluje tarcia generowane na styku dętki i opony. Konstrukcja przewidziana jest do użytku z hamulcami tarczowymi.
Dane producentaGIANT GROUP Dongda Rd., Xitun Dist., 40763, Taichung City Tajwan https://www.giantgroup-cycling.com
Dane osoby odpowiedzialnejGiant Europe B.V. / Giant Europe Manufacturing B.V. Pascallaan 66, 8218, NJ Lelystad Holandia info@giant-europe.com
Geometria ramy
Dopasowanie rozmiaru ramy
Tabela rozmiarów
TABELA ROZMIARÓW [cm]
Rozmiar ramy
52 cm
53,5 cm
55 cm
56,5 cm
58 cm
60 cm
Rozmiar koła
28"
28"
28"
28"
28"
28"
Wzrost
157 - 169
165 - 175
171 - 181
177 - 187
183 - 193
189 - 199
TT Efektywna długość górnej rury
520
535
550
565
580
600
HT Długość główki ramy
120
130
145
165
185
200
SA Kąt rury podsiodłowej
74.5
74
73.5
73
73
72,5
HA Kąt główki ramy
71
72,3
73
73
73
73
CS Długość tylnych widełek
405
405
405
405
405
405
WB Baza kół
976
977
980
991
1006
1020
Reach
376
383
388
393
402
412
Stack
517
528
545
562
581
596
BB Drop
72
69,5
69,5
67
67
67
Ramy Szosowe
Rozmiar ramy szosowej wyrażany jest w centymetrach. Oznacza on efektywną długość górnej rury. Mierzymy ją od rury podsiodłowej do główki ramy.... więcej >> Co ważne, linia ta jest pozioma, co nie zawsze pokrywa się z nachyleniem rury górnej w rowerze. Wielkość ta może się różnić w zależności od producenta.
<< mniej
Geometria ramy
Wybierz rozmiar ramy:
Rozmiar koła
28"
Wzrost
171-181
TT Efektywna długość górnej rury
550
HT Długość główki ramy
145
SA Kąt rury podsiodłowej
73.5
HA Kąt główki ramy
73
CS Długość tylnych widełek
405
WB Baza kół
980
Reach
388
Stack
545
BB Drop
69,5
BB DROP
CS
HA
HT
MAX
MIN
PK
REACH
SA
ST
STACK
TT
WB
WK
WS
Opinie o modelu
Ten produkt nie był jeszcze oceniany.Produkty w CentrumRowerowe.pl oceniają tylko nasi klienci po zakupie i przetestowaniu produktu.
Dostawa
W ramach dostawy oferujemy:
różne rodzaje przesyłki kurierskiej
odbiór złożonego roweru w punkcie (czas złożenia: do 3 dni roboczych).
Rowerki biegowe nie podlegają usłudze „wstępnego złożenia” oraz „całkowitego montażu z odbiorem w punkcie”.
Dodatkowo rowerki biegowe, a także dziecięce w rozmiarach 12-, 14- i 16 cali nie są dostarczane w ramach usługi
„roweru gotowego do jazdy”. Dostępne dla wybranego modelu metody dostawy znajdziesz w kolejnych krokach składania zamówienia.
Rower do samodzielnego złożenia
Masz już pewne doświadczenie?
Potrafisz sam złożyć rower i przygotować go do sezonu?
Jeśli czas spędzony w przydomowym warsztacie sprawi Ci przyjemność, wybierz wysyłkę produktu do samodzielnego złożenia z koniecznością regulacji osprzętu*.
Dostarczymy do Ciebie rower w fabrycznym stanie**.
Pamiętaj, aby zapoznać się z warunkami gwarancji.
W większości przypadków, aby rower spełniał jej wymogi, po przejechaniu 100 km należy udać się do serwisu na przegląd.
Dostawa kurierem:
GRATIS!
Rower wstępnie złożony
Posiadasz podstawową wiedzę, która pozwoli Ci na dokończenie montażu?
Zamów rower wstępnie złożony i wyregulowany przez naszego specjalistę,
a następnie wyprostuj kierownicę, przykręć mostek i pedały**.
Tych kilka kroków wystarczy, by przygotować rower do pierwszej jazdy*. Po przejechaniu
100 km należy udać się do serwisu na przegląd, celem spełnienia wymogów gwarancji
oraz dokładnego wyregulowania przerzutek i hamulców.
Dostawa kurierem:
GRATIS!
Koszt usługi:69,99 zł
Rower złożony gotowy do jazdy
Zamów rower złożony i wyregulowany przez naszego specjalistę*.
Pod wskazany przez Ciebie adres dostarczymy wybrany model w dużym,
ponadgabarytowym kartonie, dzięki czemu unikniesz kłopotliwego doręczania
na palecie. Nie martw się też o dokręcanie części, szukanie serwisu
oraz regulację przerzutek i hamulców. Zadbamy o wszystko, aby można było
od razu wskoczyć na siodełko, ciesząc się z nowego, w pełni sprawnego roweru!**
Pamiętaj, aby po przejechaniu około
100 km udać się do serwisu na pierwszy przegląd gwarancyjny oraz ponowną
regulację niektórych komponentów. Jest to niezbędne, aby rower spełniał
wymogi gwarancyjne, a jazda na nim była całkowicie bezpieczna.
Dostawa kurierem:
GRATIS!
Koszt usługi: 299 zł
Odbiór w punkcie – rower gotowy do jazdy
Wybierz darmową dostawę roweru do najwygodniejszego dla Ciebie punktu odbioru.
W wybranym serwisie zostanie on złożony i przygotowany do jazdy*/**.
Koszt usługi klient ustala z serwisem,
w którym dokonuje płatności przy okazji odbioru roweru.
Dostawa kurierem do serwisu w Twoim mieście
Koszt usługi:Cena złożenia roweru zależy od wybranego punktu odbioru
Dostawa kurierem:
GRATIS!
*Przed ruszeniem w pierwszą trasę koniecznie zweryfikuj, czy rower jest odpowiednio przygotowany do użytkowania. Zalecamy sprawdzenie stanu wszystkich łączeń śrubowych, ze szczególnym uwzględnieniem elementów wpływających na bezpieczeństwo (śrub kierownicy, mostka, zacisku sztycy podsiodłowej, mocowania kół). Skontroluj pracę kierownicy, przerzutek czy hamulców. W razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktuj się z profesjonalnym serwisem rowerowym.
** Wybrane modele rowerów nie są wyposażone fabrycznie przez producentów w pedały. Jest to celowy zabieg - doświadczeni rowerzyści dobierają odpowiednie systemy wg własnych preferencji. Informacja o pełnym wyposażeniu roweru dostępna jest w opisie, specyfikacji i na fotografiach danego modelu na naszej stronie i w karcie produktu.