Rondo HVRT CF2 to rower wyjątkowy z wielu powodów. Jest tak zaprojektowany, by opory powietrza były jak najmniejsze. Można do niego zamontować dwa rozmiary kół.
Pierwsze spojrzenie nie pozostawia złudzeń. Rury, tworzące karbonową ramę, mają płaskie przekroje, podobnie jak widelec. Spłaszczona jest też sztyca podsiodłowa. Dzięki temu udało się zaoszczędzić cenne waty. Cała konstrukcja jest wyjątkowo sztywna, przez co energia idzie niemal w całości w napęd.
Rondo HVRT CF2 zbudowane jest na komponentach Shimano 105. To trzecia grupa od góry, która czerpie z wyższych – Ultegry i Dura-Ace. Zapewnia płynną zmianę przełożeń i pewność działania. Kaseta ma rozpiętość 11-28, a mechanizm korbowy dwie tarcze – 36/52. To gwarantuje ciasno zestopniowane biegi. Każdy kolarz może idealnie dobrać kadencję.

Za hamowanie odpowiada zestaw Shimano 105. Hydrauliczne zaciski w połączeniu z tarczami zatrzymają rower w każdych warunkach, także podczas deszczu. Ale Rondo HVRT CF2 ma znacznie więcej zalet. Jedną z nich jest możliwość zastosowania dwóch rozmiarów kół – tradycyjnych szosowych 700 i mniejszych – 650. W tej pierwszej wersji maksymalna szerokość opony to 30 mm, w tej drugiej – 47 mm. Większe koła lepiej sprawdzą się na dobrych jakościowo szosach, mniejsze będą lepsze tam, gdzie kończy się asfalt i zaczyna szuter.
Ciekawym pomysłem jest technologia Twintip. Za pomocą specjalnych „insertów” można zmieniać geometrię roweru. Do wyboru są dwie opcje – wyścigowa i długodystansowa.
