
Trek Fuel EX 8 Plus to kwintesencja sprawnego roweru do jazdy po kamienistych, górskich szlakach. Został wyposażony we wszystko, co jest niezbędne do pokonywania nawet najtrudniejszych odcinków. Mamy tu zatem pełne zawieszenie od Fox Racing, szereg technologii usprawniających jazdę w trudnym ternie, lekką ramę z aluminium oraz koła mid-fat przystosowane do systemu bezdętkowego. Superlekka rama ze aluminium Apha Platinum jest wytrzymała. Posiada wewnętrzne prowadzenie linek Control Freak, co znacznie przedłuża ich żywotność oraz porządkuje wygląd roweru. Konstrukcja ramy G2 pozwala wygodnie prowadzić rower na dużych kołach, a technologia Straight Shot pozwala na bardziej responsywną jazdę. Knock Block zapobiega uszkodzeniu korony widelca oraz dolnej rury ramy. Regulacja Mino Link podnosi wszechstronność roweru. Fuel EX 8 Plus to model full suspension, gdzie za amortyzację jest odpowiedzialne są komponenty Fox – Rythm 34 Float z przodu oraz Performance Float Evol z tyłu. Wspierane są one systemami RE:activ oraz ABP, dzięki czemu rower zyskuje wyjątkową sprawność w pokonywaniu trudnych odcinków trasy – działa płynnie podczas zjazdów, wspomaga na podjazdach oraz zachowuje się lepiej po najechaniu na przeszkodę. Napęd EX 8 oparty jest o komponenty Sram, głównie na komponentach z grupy GX Eagle o szerokim zakresie przełożeń, niezbędny na wymagających szlakach. Duże koła z oponami Bontrager Line Comp 40 z przyczepnymi oponami mid-fat gwarantują świetną przyczepność na szlaku, a możliwość przekonwertowania ich na system bezdętkowy otwiera drogę do jeszcze bardziej komfortowej jazdy oraz odchudzenia roweru nawet o kilkaset gram. Dosiadając Fuel EX 8 Plus można pokonać każdy odcinek trasy, nawet te które wydawały się dotąd niemożliwe.
Najważniejsze informacje:
- Przeznaczenie: jazda po górskich szlakach, Trail/Enduro
- Materiał: aluminium Alpha Platinum
- Pełne zawieszenie: przód - Fox Rhythm 34 Float, tył - Fox Performance Float EVOL
- Rama o geometrii G2
- Wewnętrzne prowadzenie linek Control Freak
- Regulacja kąta główki ramy oraz wysokości suportu (Mino Link)
- Rama w konstrukcji Straight Shoot oraz Knock Block
- Koła i opony przystosowane do systemu bezdętkowego
- Napęd: Sram
- Hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano Deore M6000
- Masa: 14,5 kg (17”)
Technologie:
Geometria G2 sprawia, że rower 29” prowadzi się precyzyjnie przy niskich prędkościach i nie straci stabilności przy szybkiej jeździe.
Boost 148/110 oznacza szersze rozstawienie haków, dlatego można założyć większe opony bez utraty wydajności pedałowania.
RE:aktiv:System amortyzacji, który został zaprojektowany z myślą o uzupełnieniu istniejących ustawień zawieszenia. Pozostaje sztywny przy pedałowaniu, ale jednocześnie płynnie i bez zwłoki zapewnia ugięcie i kontrolę w razie napotkania przeszkody. To rozwiązanie spotykane jest tylko w rowerach od Trek.
ABP: Active Breaking Pivot to system, który niweluje problem usztywniającego się zawieszenia podczas hamowania. Sprawia to, że tylne koło lepiej trzyma się podłoża i nawet po najechaniu na przeszkodę, nie traci z nią kontaktu. Dzięki temu rower w ogólnym rozrachunku jest dużo bardziej stabilny i zapewnia większą kontrolę na kamienistych zjazdach.
Straight Shot: Jest to specjalnie zaprojektowana konstrukcja ramy, która pojawia się w rowerach full-suspension Treka. Optymalizuje ona współczynnik sztywności do masy i zalewani bardziej responsywną jazdę. Występuje wraz z Knock Block.
Knock Block: Zintegrowany system ochrony widelca, który gwarantuje, ze podczas mocniejszego skrętu korona nie obije się o dolna rurę ramy. Jest to system obejmujący specjalny wspornik, górny kapsel sterów, podkładkę oraz wcięcie w ramie. Dodatkowo na dolnej rurze znajduje się gumowa podkładka. Zastosowanie tego systemu umożliwiło na budowanie rowerów full-suspenison prostej rury, co poprawia sztywność oraz prowadzenie roweru.
Mino Link: Jest to system regulacji umieszczony w niektórych rowerach Treka, która umożliwia łatwe dostosowanie geometrii do własnego stylu jazdy lub do ukształtowania terenu. Ustawienie Mino Link przesuwa lekko kąt główki ramy o 0,5 cm, co wpływa na wysokość suportu o 6-9 mm. Obecność Mino Link podnosi wszechstronność roweru, gdyż poprzez drobne zmiany w geometrii będzie lepiej zachowywał się w różnych sytuacjach i zastosowaniach.