Jeżeli szukasz roweru, który przeniesie Cię na wyższy poziom kolarstwa górskiego, to Superior XF 6.2 DC będzie dla Ciebie odpowiednim wyborem. Zaprojektowano go specjalnie z myślą o down country, co oznacza, że doskonale poradzi sobie podczas dynamicznej jazdy po górskich szlakach. Dzięki niemu pokonasz wymagające przeszkody, a szybkie zjazdy dostarczą Ci jeszcze więcej satysfakcji. Ten model wyróżnia się zaawansowaną geometrią, niezawodnym osprzętem oraz bardzo atrakcyjnym designem. Te cechy sprawią, że stanie się Twoim najlepszym kompanem podczas górskich wypraw.
Najważniejsze cechy:
Nowoczesna geometria
Cechą charakterystyczną tego roweru jest dobrze przemyślana, progresywna geometria ramy. Bardzo krótki mostek, w połączeniu z długą rurą górną oraz wygiętą pod rozwartym kątem podsiodłową sprawiają, że rowerzysta może jechać w pochylonej pozycji i płynnie balansować ciałem. Ułatwi to odpowiednie ustawienie w trakcie pokonywania przeszkód i zjazdów ze stromych wzniesień. Dodatkowo, dzięki regulowanej sztycy z łatwością dopasujesz wysokość siodła do sytuacji.
Mocna i estetyczna rama
Do produkcji ramy zastosowano aluminium X6, czyli stop łączący w sobie lekkość z dużą wytrzymałością. To materiał, który dzięki dużej odporności na uszkodzenia świetnie poradzi sobie podczas jazdy w wymagającym terenie górskim. Projektanci zadbali jednak nie tylko o walory użytkowe. Przewody poprowadzone zostały wewnątrz rur, co sprawia, że rower bardzo dobrze się prezentuje, a dodatkowo same kable są dobrze osłonięte od czynników zewnętrznych.
Doskonała płynność jazdy
W rowerze zastosowano pełne zawieszenie, dzięki czemu rowerzysta może być pewnym płynnej jazdy w terenie. Przedni amortyzator o skoku 130 mm to model Rock Shox 35 Silver TK ze sprężyną powietrzną Solo Air. Znacznie zmniejszy on siłę uderzenia przedniego koła o przeszkody i poprawi panowanie nad kierownicą. Z tyłu zamontowano natomiast damper Rock Shox Deluxe Select+ RT, który znacznie ułatwi utrzymywanie stabilności podczas pokonywania wymagających szlaków.
Niezawodny osprzęt
Aby zagwarantować bezbłędną pracę napędu w trudnych warunkach terenowych, projektanci zdecydowali się na złożenie osprzętu z komponentów z grupy Shimano Deore. Układ w konfiguracji 1x12 zapewnia 12 biegów zmienianych przy pomocy tylnej przerzutki z technologią Shadow Plus. Dzięki niej łańcuch utrzymuje swoje napięcie na wybojach, co niweluje jego obijanie się o ramę oraz zapobiega spadaniu. Duży zakres przełożeń gwarantuje korba z blatem 34T i kaseta 10-51T.
Mocne hamulce tarczowe
Niezawodne hamulce to podstawa w każdym rowerze wykorzystywanym do down country. Dlatego w tym modelu producent zastosował solidne, hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano MT420. Potężne zaciski o czterotłoczkowej konstrukcji w połączeniu z dużymi, mierzącymi 180 mm średnicy tarczami gwarantują wysoką moc hamowania i efektywną kontrolę prędkości. Doskonale poradzą sobie zarówno w suchych warunkach, jak i podczas jazdy w deszczu.
Lekkie koła
W rowerze Superior XF 6.2 DC na uwagę zasługują również 29-calowe koła. Lekkie obręcze WTB KOM Light Team i30 dostosowane są do systemów bezdętkowych, co dodatkowo obniży masę całego roweru. Dzięki oponom Schwalbe Wicked Will Performance o szerokości 2.4 i zaawansowanej rzeźbie bieżnika, gwarantują doskonałą przyczepność. Specjalna mieszanka Addix sprawia, że ogumienie wyróżnia się długą żywotnością.
Technologie
Shimano Deore
Grupa produktowa Shimano Deore jest dedykowana MTB i dostępna w wariantach 10s (seria M4100 i M5130), 11s (seria M5100) oraz 12s (seria M6100). Solidność i precyzja, z jakiej słynie japoński producent, łączy się tutaj z przystępniejszą ceną oraz kompatybilnością z odpowiednikami z wyższych grup.
Szeroki zakres dostępnych przełożeń i sprawdzone technologie gwarantują skuteczne zmiany przełożeń, stabilność łańcucha oraz łatwiejsze pokonywanie stromych podjazdów. Do walorów grupy Deore warto też zaliczyć zwiększoną kontrolę na zjazdach oraz większą swobodę, a także przyjemność z jazdy na szlakach pełnych stromych podjazdów i zjazdów.
Shadow RD+
Połączenie niskoprofilowego korpusu przerzutki i regulowanego sprzęgła z wyłącznikiem pozwala na radykalne zwiększenie jakości pracy na wybojach. Łańcuch jest cały czas naciągnięty nawet przy nieregularnych nierównościach, co umożliwia szybką zmianę biegów. Cichy układ napędowy sprzyja poprawie koncentracji w czasie jazdy. Rozwiązanie jest lżejsze i bardziej wydajne niż napinacze rolkowe.
Tubeless Ready System (TRS)
Oznaczenie kompatybilności z systemem bezdętkowym, na który składają się dedykowane obręcze, taśmy i płyny uszczelniające, specjalne zawory i w końcu opony. Zastosowanie tych elementów może pozytywnie wpłynąć na zmniejszanie masy roweru, ale przede wszystkim oznacza brak konieczności stosowania dętek. Zwiększa to niezawodność systemu, gdyż eliminuje ryzyko drobnych przebić, które zatyka wspomniany płyn. Dodatkowo pozwala na jazdę z niższym ciśnieniem, co poprawia trakcję, zwiększa komfort podróżowania, a także niweluje tarcia generowane na styku dętki i opony. Konstrukcja przewidziana jest do użytku z hamulcami tarczowymi.
Addix
Addix to uniwersalna mieszanka gumowa stosowana do produkcji opon rowerowych. Charakteryzuje się dobrą przyczepnością oraz niskimi oporami toczenia.
Marka
Superior
Czeska marka rowerowa z siedzibą w obszarze beskidzkim, łącząca w sobie nowoczesność z tradycją sięgającą 1993 roku. W szerokim katalogu marki modele dla siebie znajdą zarówno profesjonaliści, jak i rowerzyści skupiający się na indywidualnych treningach czy rekreacyjnych wyprawach. Firma słynie z innowacyjnych rozwiązań, zyskała szerokie uznanie chociażby jako pierwszy europejski producent, który wprowadził rowery z kołami 29-calowymi do masowej produkcji.
W przypadku ram innych niż szosowe, rozmiar ramy określa się w calach. Oznacza on odległość od środka suportu do końca rury podsiodłowej.... więcej >> Wielkość ta może się różnić w zależności od producenta. Aby uzyskać rozmiar w centymetrach, wystarczy pomnożyć rozmiar przez 2,54.
<< mniej
Geometria ramy
Wybierz rozmiar ramy:
Rozmiar koła
29"
Wzrost
180-190
ST Długość rury podsiodłowej
482
TT Efektywna długość górnej rury
629
HT Długość główki ramy
110
SA Kąt rury podsiodłowej
75.3
HA Kąt główki ramy
65,6
CS Długość tylnych widełek
430
WB Baza kół
1207
Reach
469
Stack
609
BB Drop
35
BB DROP
CS
HA
HT
MAX
MIN
PK
REACH
SA
ST
STACK
TT
WB
WK
WS
Opinie o modelu
Ten produkt nie był jeszcze oceniany.Produkty w CentrumRowerowe.pl oceniają tylko nasi klienci po zakupie i przetestowaniu produktu.
Dostawa
W ramach dostawy oferujemy:
różne rodzaje przesyłki kurierskiej
odbiór złożonego roweru w punkcie (czas złożenia: do 3 dni roboczych).
Rowerki biegowe nie podlegają usłudze „wstępnego złożenia” oraz „całkowitego montażu z odbiorem w punkcie”.
Dodatkowo rowerki biegowe, a także dziecięce w rozmiarach 12-, 14- i 16 cali nie są dostarczane w ramach usługi
„roweru gotowego do jazdy”. Dostępne dla wybranego modelu metody dostawy znajdziesz w kolejnych krokach składania zamówienia.
Rower do samodzielnego złożenia
Masz już pewne doświadczenie?
Potrafisz sam złożyć rower i przygotować go do sezonu?
Jeśli czas spędzony w przydomowym warsztacie sprawi Ci przyjemność, wybierz wysyłkę produktu do samodzielnego złożenia z koniecznością regulacji osprzętu*.
Dostarczymy do Ciebie rower w fabrycznym stanie**.
Pamiętaj, aby zapoznać się z warunkami gwarancji.
W większości przypadków, aby rower spełniał jej wymogi, po przejechaniu 100 km należy udać się do serwisu na przegląd.
Dostawa kurierem:
GRATIS!
Rower wstępnie złożony
Posiadasz podstawową wiedzę, która pozwoli Ci na dokończenie montażu?
Zamów rower wstępnie złożony i wyregulowany przez naszego specjalistę,
a następnie wyprostuj kierownicę, przykręć mostek i pedały**.
Tych kilka kroków wystarczy, by przygotować rower do pierwszej jazdy*. Po przejechaniu
100 km należy udać się do serwisu na przegląd, celem spełnienia wymogów gwarancji
oraz dokładnego wyregulowania przerzutek i hamulców.
Dostawa kurierem:
GRATIS!
Koszt usługi:69,99 zł
Rower złożony gotowy do jazdy
Zamów rower złożony i wyregulowany przez naszego specjalistę*.
Pod wskazany przez Ciebie adres dostarczymy wybrany model w dużym,
ponadgabarytowym kartonie, dzięki czemu unikniesz kłopotliwego doręczania
na palecie. Nie martw się też o dokręcanie części, szukanie serwisu
oraz regulację przerzutek i hamulców. Zadbamy o wszystko, aby można było
od razu wskoczyć na siodełko, ciesząc się z nowego, w pełni sprawnego roweru!**
Pamiętaj, aby po przejechaniu około
100 km udać się do serwisu na pierwszy przegląd gwarancyjny oraz ponowną
regulację niektórych komponentów. Jest to niezbędne, aby rower spełniał
wymogi gwarancyjne, a jazda na nim była całkowicie bezpieczna.
Dostawa kurierem:
GRATIS!
Koszt usługi: 299 zł
Odbiór w punkcie – rower gotowy do jazdy
Wybierz darmową dostawę roweru do najwygodniejszego dla Ciebie punktu odbioru.
W wybranym serwisie zostanie on złożony i przygotowany do jazdy*/**.
Koszt usługi klient ustala z serwisem,
w którym dokonuje płatności przy okazji odbioru roweru.
Dostawa kurierem do serwisu w Twoim mieście
Koszt usługi:Cena złożenia roweru zależy od wybranego punktu odbioru
Dostawa kurierem:
GRATIS!
Odbiór zamówienia w naszych salonach stacjonarnych
Odbiór osobisty w salonach CentrumRowerowe.pl
Zamówienie internetowe możesz odebrać w jednym z naszych sklepów stacjonarnych. Chcesz skorzystać z tej możliwości?
Dodaj produkty do koszyka i wybierz bezpłatną opcję dostawy „Odbiór w sklepie”.
Informację o gotowości zamówienia do odbioru otrzymasz drogą mailową. Rowery zamówione z taką opcją dostawy zostaną złożone przez nasz serwis*/**.
Odbierając rower zamówiony do salonu stacjonarnego CentrumRowerowe.pl, możesz sprawdzić, czy wybrałeś odpowiedni rozmiar, a sam pojazd jest dobrze dopasowany
do sylwetki i Twoich preferencji. Na miejscu możesz także wypróbować zamówiony rower na specjalnej ścieżce testowej.
WarszawaWrocław
Gdzie znajdziesz nasze salony stacjonarne?
CH Okęcie Park Aleja Krakowska 61, 02-183 Warszawa
CH Aleja Bielany II ul. Czekoladowa 20, 55-040 Bielany Wrocławskie
Dostawa do sklepu stacjonarnego
Koszt usługi:Złożenie roweru: GRATIS!
Dostawa kurierem:
GRATIS!
*Przed ruszeniem w pierwszą trasę koniecznie zweryfikuj, czy rower jest odpowiednio przygotowany do użytkowania. Zalecamy sprawdzenie stanu wszystkich łączeń śrubowych, ze szczególnym uwzględnieniem elementów wpływających na bezpieczeństwo (śrub kierownicy, mostka, zacisku sztycy podsiodłowej, mocowania kół). Skontroluj pracę kierownicy, przerzutek czy hamulców. W razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktuj się z profesjonalnym serwisem rowerowym.
** Wybrane modele rowerów nie są wyposażone fabrycznie przez producentów w pedały. Jest to celowy zabieg - doświadczeni rowerzyści dobierają odpowiednie systemy wg własnych preferencji. Informacja o pełnym wyposażeniu roweru dostępna jest w opisie, specyfikacji i na fotografiach danego modelu na naszej stronie i w karcie produktu.