Merano Evo Race to rower stworzony do zawodów XC i maratonów – ma mocne koła 29”, 12-rzędowy napęd z grup SLX/Deore oraz hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano BR-MT200. Sztywne osie idealnie współgrają z potrójnie cieniowaną ramą aluminiową ze stopu 6066. Jakby tego było mało, holenderski producent zamontował w rowerze przedni amortyzator RockShox Judy Silver TK ze sprężyną powietrzną. Warto dodać, że znajdującą się na kierownicy manetką Poploc możesz zablokować ugięcie 100 mm w trakcie jazdy – to przydatne np. na asfalcie.
12-rzędowy napęd Shimano SLX/Deore
Za zmianę ułożenia łańcucha na 12-rzędowej kasecie odpowiadają dwa komponenty z niezawodnej grupy Shimano SLX: przerzutka i manetka. Konstrukcja Shadow RD+ sprawia, że pierwszy z wymienionych elementów cechuje doskonała ochrona w terenie. Dodatkowo model SLX RD-M7100 ma sprzęgło, więc łańcuch jest efektywnie stabilizowany na wertepach. Pozostałe części napędu pochodzą ze współczesnej odsłony grupy Deore (M6100), często wybieranej przez doświadczonych rowerzystów MTB. Dzięki kasecie 10-51T nie tylko łatwo pokonasz podjazdy, ale też przyspieszysz na zjazdach.
Wyścigówka XC o wysokiej sztywności
W rowerze wyścigowym do cross-country nie mogło zabraknąć mocnych 29-calowych kół. Na obręcze Supra MA Pro nałożono opony Schwalbe Rapid Rob o szerokości 2,25 cali – model z mocnymi klockami bocznymi. Zawierająca włókna kevlaru wkładka K-Guard w istotny sposób chroni ogumienie, co skutecznie zmniejsza prawdopodobieństwo przebicia dętki.
Koła zamontowano na sztywnych osiach w standardzie Boost. Dzięki temu nie wytracisz energii włożonej w pedałowanie – zostanie wykorzystana do szybkiej jazdy. Słowo Boost pojawia się także w nazwie siodełka marki Selle Italia. Model X3 jest wygodny, ale minimalistyczny – nie dodaje rowerowi masy. Warto nadmienić, że siodełko posiada otwór wentylacyjny, który przydaje się podczas intensywnych treningów oraz wymagających wyścigów.