Wytrzymałość, zwrotność oraz niezawodność – to cechy, które powinien posiadać rower przeznaczony do ekstremalnych dyscyplin, takich jak enduro. Orbea Rallon M-Team spełnia każdą z nich, dzięki czemu zapewni Ci niezrównane osiągi podczas dynamicznych wyścigów w pełnym przeszkód i ostrych zakrętów terenie górskim. Doskonała amortyzacja i niska masa sprawiają, że jazda sprawi Ci jeszcze więcej radości niż dotychczas. Projektanci zadbali także o aspekt wizualny. Przyłożyli dużą wagę to designu, dzięki czemu model prezentuje się naprawdę atrakcyjnie.
Pełne zawieszenie FOX
Rower wyposażono w niezawodne, pełne zawieszenie od amerykańskiego producenta FOX. Przedni amortyzator to FOX 38 Float Factory, wyposażony w świetny tłumik GRIP 2. Charakteryzuje go duży skok liczący aż 170 mm. Znacznie zredukuje on siłę, z jaką przednie koło uderza o podłoże podczas lądowania, co pozwoli zachować niezakłóconą kontrolę nad rowerem i utrzymać płynność jazdy. W tylnej części znajduje się damper FOX Float X2 Factory ze skokiem 160 mm i dwupozycyjną regulacją pracy. Pozwoli on na sprawny przejazd po pełnych przeszkód szlakach, poprawiając komfort i bezpieczeństwo rowerzysty. Oba komponenty pokryto unikalną powłoka Kashima zmniejszająca tarcie i chroniąca przed ścieraniem oraz korozją.
Rama z karbonu
Producent zdecydował się na wykonanie ramy z niezwykle lekkiego karbonu. Dzięki temu znacznie obniżył masę całej konstrukcji, nie zmniejszając przy tym jej wytrzymałości. Bardzo duży atut stanowi także progresywna geometria, pozwalająca na jazdę w wygodnej, stabilnej pozycji. Wysunięte przednie koło idealnie sprawdza się podczas szybkich zjazdów po stokach o dużym nachyleniu. Przewody poprowadzono wewnątrz rur, co zabezpiecza je przed uszkodzeniami przez czynniki zewnętrzne, takie jak kamienie odpryskujące spod kół.
Napęd Shimano XT
Jazda po górach wymaga niezawodnego napędu. Dlatego Orbea Rallon M-Team wyposażona została w komponenty od znanego producenta Shimano. Zarówno tylna przerzutka, jak i obsługująca ja manetka oraz kaseta pochodzą z wysokiej grupy XT, znajdującej się na drugim miejscu w hierarchii japońskiej marki. Zmiana biegów przebiega płynnie i komfortowo, a zakres przełożeń pozwala na bezproblemowe dopasowanie funkcjonowania układu do aktualnych potrzeb i umożliwia sprawne poruszanie się po terenie o zróżnicowanym ukształtowaniu.
Hamulce, które Cię nie zawiodą
W rowerze zamontowano hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano XT M8120. To nowoczesna, czterotłoczkowa konstrukcja, wyróżniająca się sprawnym działaniem i wysoką odpornością na warunki atmosferyczne. Pozwolą Ci na błyskawiczne zatrzymanie roweru, kiedy tylko zajdzie taka potrzeba.
Koła w dwóch różnych rozmiarach
Bardzo ciekawe rozwiązanie stanowi montaż kół w dwóch różnych rozmiarów. Z przodu zastosowano obręcz 29-calową, natomiast z tyłu wersję o średnicy 27,5”. Zapewnia to płynniejsze pokonywanie przeszkód i lepszą zwrotność. Na obręcze Race Face Turbine-R 30 założono opony MAXXIS Assegai oraz Minion DHR II. Pozwalają one na zachowanie właściwej przyczepności na zarówno na trasach kamienistych, jak i piaszczystych czy żwirowych. Przekłada się to na pewne manewrowanie i możliwość nagłej zmiany kierunku jazdy bez wpadnięcia w niekontrolowany poślizg.
Masa roweru Orbea Rallon M-Team w rozmiarze 16,5