Karbonowe rama i obręcze, pełne zawieszenie, 12-rzędowy napęd oraz hamulce hydrauliczne. Orbea OIZ M10 TR to wyposażony w najlepsze komponenty rower górski, który opracowano z myślą o pokonywaniu wymagających szlaków cross country. Jest lekki, wytrzymały i niezawodny – spełni potrzeby zaawansowanych zawodników.
Lekka i bardzo wytrzymała rama z włókna węglowego jest już standardem w profesjonalnych maszynach wyścigowych. W tym modelu konstrukcja ma dopracowany pod każdym względem kształt. Płaska rura górna (technologia I-Line) jest idealnie zintegrowana z damperem – jarzmo amortyzatora jest umocowane w jej wnętrzu, co zapewnia dodatkową ochronę przed uszkodzeniem komponentu. Geometria oraz optymalnie dobrane kąty gięcia sprawiają, że konstrukcja pewnie i wygodnie prowadzi się po krętych i stromych ścieżkach.
Świetne parametry jezdne roweru Orbea OIZ M10 TR to także zasługa krótkiego mostka z 8-stopniowym nachyleniem, szerokiej karbonowej kierownicy (760 mm) oraz regulowanej sztycy podsiodłowej ze 125-milimetrowym skokiem. Wersja z oznaczeniem TR wyposażona jest amortyzowane zawieszenie ze 120 milimetrowym skokiem – za niwelację wstrząsów i pochłanianie nierówności odpowiadają komponenty marki FOX (Fox 34 Float SC Factory 120 FIT4 z przodu oraz Fox i-line DPS Factory z tyłu).
Napęd jednośladu to konstrukcja 12-rzędowa z jedną tarczą z przodu. Przerzutka, manetki i mechanizm korbowy obsługują komponenty Shimano z zaawansowanej terenowej grupy XT. Kaseta ma rozstaw zębów 10-51, a mechanizm korbowy wyposażono w 32-zębową tarczę – takie zestawienie pozwala sprawnie pokonywać strome wzniesienia i osiągać duże prędkości na prostych. Za efektywne stopowanie roweru w każdych warunkach odpowiadają hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano XT M8100. Stabilny kontakt z podłożem zapewniają opony Maxxis Rekon Race 2,35” 120 TPI Exo TLR z terenowym bieżnikiem, osadzone na ultralekkich karbonowych kołach OC XC Team ważących raptem nieco ponad 1500 g.