Uniwersalnego roweru MTB San Quentin 3 nie udałoby się zaprojektować, gdyby nie jeden z najbardziej utalentowanych dirtowców pokolenia Y – Matt Jones – który współpracował z kalifornijską marką przy tworzeniu modelu. W swojej geometrii hardtail czerpie z dwóch dość różnych od siebie konstrukcji – Alcatraz i Nail Trail. Od pierwszego z wymienionych rowerów San Quentin bierze swą skoczność i niezrównaną wytrzymałość, a od drugiego – przygotowanie do jazdy po ścieżkach. Niektóre parametry, jak choćby kąt główki (65°) oraz mocno pochylona podsiodłówka, zostały zaczerpnięte wprost z rowerów enduro, co przydaje się na zjazdach.
Nic tylko ruszyć na San Quentinie 3, czerpiąc frajdę ze świetnie dobranych komponentów. Cenionych części znajdziesz dużo – masz do dyspozycji widelec Marzocchi Bomber Z2, 12-rzędową przerzutkę Deore i opony Maxxis Assegai. A to nie wszystko – zalet modelu marki Marin jest jeszcze więcej!
San Quentin 3 – najwyższy model uniwersalnej serii
Dzięki 29-calowym kołom jazda na ścieżkach jest szybka, ale i bezpieczna. Podwójne ścianki autorskich obręczy Marin zapewniają wytrzymałość, z kolei sztywne osie przeciwdziałają wypadnięciu kół. Standard Boost przekłada się zaś na dodatkowe zalety w postaci doskonałego rozkładania obciążeń.
Na obręcze nałożono opony Maxxis Assegai o szerokości 2,5 cala, które przygotowano do konwersji na system bezdętkowy. Cieszy fakt, że kalifornijska marka postawiła właśnie na te opony, ponieważ udoskonalono je technologiami 3C Maxx Terra (najwyższa przyczepność) i Exo Protection (wzmocnienie ścianek bocznych).
Ważne walory modelu Marin San Quentin 3:
Podwójnie cieniowana rama z aluminium serii 3 – przepis na wytrzymałość i lekkość modelu (wg. producenta rower waży 14,6 kg w rozmiarze 15”);
Otwory ISCG 05 – można zamocować napinacz łańcucha lub prowadnicę;
12-rzędowy napęd z korbą FSA oraz przerzutką Shimano Deore wyposażoną w sprzęgło i schowaną przed przeszkodami;
140 milimetrów skoku amortyzatora Marzocchi Bomber Z2 z powietrzną sprężyną pozwalającą dokładnie dobrać parametry widelca do wagi użytkownika. Offset 44 mm dodaje rowerowi stabilności podczas pokonywania zakrętów;
Hydrauliczne hamulce tarczowe TRP Slate EVO z wielkimi tarczami (203/180 mm) i 4-tłoczkowymi zaciskami – mają dużą moc potrzebną do natychmiastowego hamowania. Mocowanie Post Mount przekłada się m.in. na niższą masę kompletu hamulców;
Wytrzymałe części Marin o świetnym wyglądzie: mostek 3D, kierownica Mini-Riser, siodełko Speed Concept, pedały Oso OE Flat i obręcze.
Technologie
Shimano Deore
Grupa produktowa Shimano Deore jest dedykowana MTB i dostępna w wariantach 10s (seria M4100 i M5130), 11s (seria M5100) oraz 12s (seria M6100). Solidność i precyzja, z jakiej słynie japoński producent, łączy się tutaj z przystępniejszą ceną oraz kompatybilnością z odpowiednikami z wyższych grup.
Szeroki zakres dostępnych przełożeń i sprawdzone technologie gwarantują skuteczne zmiany przełożeń, stabilność łańcucha oraz łatwiejsze pokonywanie stromych podjazdów. Do walorów grupy Deore warto też zaliczyć zwiększoną kontrolę na zjazdach oraz większą swobodę, a także przyjemność z jazdy na szlakach pełnych stromych podjazdów i zjazdów.
Shadow RD+
Połączenie niskoprofilowego korpusu przerzutki i regulowanego sprzęgła z wyłącznikiem pozwala na radykalne zwiększenie jakości pracy na wybojach. Łańcuch jest cały czas naciągnięty nawet przy nieregularnych nierównościach, co umożliwia szybką zmianę biegów. Cichy układ napędowy sprzyja poprawie koncentracji w czasie jazdy. Rozwiązanie jest lżejsze i bardziej wydajne niż napinacze rolkowe.
Boost
Jeden ze standardów wykorzystywanych zarówno przy produkcji kół, jak również napędów. Jego zaletą jest poprawa geometrii ramy, zwiększenie sztywności oraz możliwość zastosowania szerszych opon w rowerze.
3C MaxxTerra
Opona 3C MaxxTerra zawiera trzy składniki. Najbardziej miękki z nich znajduje się po bokach, dzięki czemu zwiększa przyczepność ogumienia na terenowych zakrętach. Najtwardszy składnik osłania środek opony na całej szerokości, dlatego nie martw się o przebicia i miej pewność niskich oporów toczenia.
3C MaxxTerra łączy cechy dwóch innych mieszanek firmy Maxxis: 3C MaxxGrip i 3C MaxxSpeed.
EXO Protection
Opona wykorzystująca technologię EXO Protection ma dodatkową warstwę ochronną na ścianach bocznych. Gęsta tkanina zabezpiecza ogumienie, a jednocześnie jest sprężysta i lekka, dlatego nie wpływa negatywnie na rozwijaną prędkość. To rozwiązanie polecane na szlaki pełne ostrych kamieni, ale przyda się też podczas kontaktu opony z krawężnikiem.
Tubeless Ready System (TRS)
Oznaczenie kompatybilności z systemem bezdętkowym, na który składają się dedykowane obręcze, taśmy i płyny uszczelniające, specjalne zawory i w końcu opony. Zastosowanie tych elementów może pozytywnie wpłynąć na zmniejszanie masy roweru, ale przede wszystkim oznacza brak konieczności stosowania dętek. Zwiększa to niezawodność systemu, gdyż eliminuje ryzyko drobnych przebić, które zatyka wspomniany płyn. Dodatkowo pozwala na jazdę z niższym ciśnieniem, co poprawia trakcję, zwiększa komfort podróżowania, a także niweluje tarcia generowane na styku dętki i opony. Konstrukcja przewidziana jest do użytku z hamulcami tarczowymi.
W przypadku ram innych niż szosowe, rozmiar ramy określa się w calach. Oznacza on odległość od środka suportu do końca rury podsiodłowej.... więcej >> Wielkość ta może się różnić w zależności od producenta. Aby uzyskać rozmiar w centymetrach, wystarczy pomnożyć rozmiar przez 2,54.
<< mniej
Geometria ramy
Wybierz rozmiar ramy:
Rozmiar koła
27,5"
Wzrost
157-165
ST Długość rury podsiodłowej
310
TT Efektywna długość górnej rury
566
HT Długość główki ramy
110
SA Kąt rury podsiodłowej
77
HA Kąt główki ramy
64
CS Długość tylnych widełek
425
WB Baza kół
1176
Reach
422
Stack
623
BB Drop
50
BB DROP
CS
HA
HT
MAX
MIN
PK
REACH
SA
ST
STACK
TT
WB
WK
WS
Opinie o modelu
Ten produkt nie był jeszcze oceniany.Produkty w CentrumRowerowe.pl oceniają tylko nasi klienci po zakupie i przetestowaniu produktu.