Lapierre Prorace CF 9.9 to rower zaprojektowany dla prawdziwych profesjonalistów. Doskonale sprawdzi się zarówno podczas wymagających treningów, jak i na ważnych wyścigach XC. Dzięki zastosowanemu w nim osprzętowi oraz nowoczesnej ramie w pełni wykorzystasz swoje umiejętności i zyskasz przewagę nad rywalami. To model, w którym nie ma żadnych kompromisów. Karbonowa rama, niezawodny napęd SRAM Eagle, świetna amortyzacja, rewelacyjne hamulce Level TLM Stealth i bezdętkowe opony sprawią, że pokonywanie górskich szlaków będzie płynne i szybkie.
Lekka rama z karbonu, napęd SRAM Eagle i opony TR Maxxis Rekon Race to recepta na wyścigową szybkość.
Najważniejsze cechy
Karbonowa rama
Do wykonania ramy producent zastosował niezwykle lekki karbon. To materiał szczególnie ceniony wśród profesjonalnych kolarzy za swoje właściwości. Oprócz niskiej masy jest także odpowiednio sztywny, a przy tym świetnie tłumi mikrodrgania. Przekłada się to na wysoki komfort jazdy oraz bezbłędną responsywność roweru. Warto również wspomnieć, że przewody poprowadzone zostały wewnątrz rur, dzięki czemu są dobrze zabezpieczone przed czynnikami zewnętrznymi, a całość świetnie się prezentuje.
Efektywna amortyzacja
Przejazdy po wyboistych ścieżkach oraz różnego rodzaju przeszkodach znacznie usprawni amortyzator Rock Shox SID SL Ultimate Charger Race Day. Skok o wysokości 100 mm sprawi, że wstrząsy odczuwane na kierownicy będą znacznie mniejsze, dzięki czemu utrzymanie kontroli nad rowerem w trakcie pokonywania wymagających fragmentów trasy będzie znacznie łatwiejsze. Dzięki blokadzie skoku obsługiwanej przy pomocy manetki, błyskawicznie dostosujesz pracę komponentu do aktualnych warunków.
Napęd SRAM
W rowerze Lapierre Prorace CF 9.9 zastosowano układ napędowy w konfiguracji 1x12. Składa się on z komponentów od amerykańskiego producenta SRAM. Tylna przerzutka pochodzi z wysokiej grupy X01 Eagle AXS, a obsługująca ją manetka to GX AXS Eagle. Komponenty współpracują całkowicie bezprzewodowo i wyróżniają się precyzyjną pracą. Korba X1 carbon Eagle z blatem 34T w połączeniu z kasetą GX Eagle o rozpiętości 10-52T gwarantują szeroki zakres przełożeń niezbędny na profesjonalnych wyścigach.
Dynamiczna geometria
Rower charakteryzuje się nowoczesną, dostosowaną do kolarstwa górskiego geometrią. Dzięki temu pozwala sprawnie balansować ciałem na szlaku i błyskawicznie przenosić środek ciężkości, dostosowując pozycję do warunków na trasie. Na uwagę w tym modelu zdecydowanie zasługuje jednak również system 3D Tubular. Wsporniki siodełka zostały oddzielone od rury podsiodłowej, co sprawia, że wibracje oraz wstrząsy zostają rozproszone. Znacznie zwiększa to komfort jazdy. Przekłada się także na niższą masę roweru.
Niezawodne hamulce
Producent wyposażył rower w bezkompromisowe, hydrauliczne hamulce tarczowe. To zaciski SRAM Level TLM Stealth, które charakteryzują się bezbłędną pracą oraz dużą siłą hamowania niezależnie od warunków atmosferycznych. Tarcze w rozmiarach 180 oraz 160 mm zapewniają znaczną powierzchnię tarcia, co przekłada się na efektywną kontrolę prędkości oraz wysoki poziom bezpieczeństwa. Klamki wyróżnia natomiast doskonała modulacja, dzięki czemu obsługa hamulców jest wygodna i płynna.
Karbonowe koła
Koła w rozmiarze 29" opierają się na niezwykle lekkich, karbonowych obręczach Lapierre Carbon XC SL. Mimo niskiej masy są one również bardzo wytrzymałe, więc bez problemu poradzą sobie podczas jazdy na trudnych trasach. Założono na nie bezdętkowe opony Maxxis Rekon Race EXO TR o szerokości 2,35". Dzięki technologii EXO wyróżniają się zwiększoną odpornością na przebicia, co jest niezwykle ważne w trudnym terenie, a specjalna mieszanka gumowa 3C MaxTerra gwarantuje doskonałą przyczepność w terenie.
Technologie
Tubeless Ready System (TRS)
Oznaczenie kompatybilności z systemem bezdętkowym, na który składają się dedykowane obręcze, taśmy i płyny uszczelniające, specjalne zawory i w końcu opony. Zastosowanie tych elementów może pozytywnie wpłynąć na zmniejszanie masy roweru, ale przede wszystkim oznacza brak konieczności stosowania dętek. Zwiększa to niezawodność systemu, gdyż eliminuje ryzyko drobnych przebić, które zatyka wspomniany płyn. Dodatkowo pozwala na jazdę z niższym ciśnieniem, co poprawia trakcję, zwiększa komfort podróżowania, a także niweluje tarcia generowane na styku dętki i opony. Konstrukcja przewidziana jest do użytku z hamulcami tarczowymi.
EXO Protection
Opona wykorzystująca technologię EXO Protection ma dodatkową warstwę ochronną na ścianach bocznych. Gęsta tkanina zabezpiecza ogumienie, a jednocześnie jest sprężysta i lekka, dlatego nie wpływa negatywnie na rozwijaną prędkość. To rozwiązanie polecane na szlaki pełne ostrych kamieni, ale przyda się też podczas kontaktu opony z krawężnikiem.
3C MaxxTerra
Opona 3C MaxxTerra zawiera trzy składniki. Najbardziej miękki z nich znajduje się po bokach, dzięki czemu zwiększa przyczepność ogumienia na terenowych zakrętach. Najtwardszy składnik osłania środek opony na całej szerokości, dlatego nie martw się o przebicia i miej pewność niskich oporów toczenia.
3C MaxxTerra łączy cechy dwóch innych mieszanek firmy Maxxis: 3C MaxxGrip i 3C MaxxSpeed.
DUB
Autorska technologia mocowania mechanizmów korbowych SRAM, zapewniająca sztywne połączenie z ramą, wspomagające przenoszenie mocy i lepszą wydajność napędu, długotrwałą bezawaryjność oraz szeroką kompatybilność ze wszystkimi popularnymi standardami muf suportu. To rozwiązanie nie tylko łączy sztywność z trwałością, ale również zapewnia prostotę montażu ulubionych komponentów oraz integruje relacje między korbą, osią i suportem.
AXS
Na nowo zaprojektowany system integracji SRAM, łączący elektroniczne komponenty rowerowe z oprogramowaniem sterującym. Aplikacja SRAM AXS to rozbudowane narzędzie umożliwiające nie tylko sprawdzenie poziomu naładowania baterii, ale również dostosowanie działania przerzutki, personalizację sterowania manetkami. Ponadto dba o prawidłowy serwis napędu, przypominając o okresowych terminach konserwacji, czy o dostępnych aktualizacjach oprogramowania.
Eagle
Technologia polegająca na wykorzystaniu napędu w systemie 1x12. Dzięki zastosowaniu jednej tarczy z przodu napęd jest lżejszy, wytrzymalszy i prostszy w obsłudze. Eagle oznacza też imponujący zakres przełożeń – nawet 520%.
Marka
Lapierre
Firma założona w 1946 roku przez Gastona Lapierra w Dijon we Francji. Od tego czasu zyskała miano jednego z wiodących producentów rowerów w Europie. W katalogu marki znajdują się zarówno modele dla profesjonalistów startujących w najważniejszych zawodach kolarskiego świata, jak i dla amatorów. Lapierre jest również znana z wkładu w rozwój nowoczesnych technologii rowerowych, od dekad inwestując w innowacyjne rozwiązania poprawiające komfort oraz efektywność jazdy. Testuje je przy współpracy z zawodowymi drużynami.
W przypadku ram innych niż szosowe, rozmiar ramy określa się w calach. Oznacza on odległość od środka suportu do końca rury podsiodłowej.... więcej >> Wielkość ta może się różnić w zależności od producenta. Aby uzyskać rozmiar w centymetrach, wystarczy pomnożyć rozmiar przez 2,54.