Rower MTB Prorace CF 5.9 to jeden z najciekawszych rowerów górskich od słynnej marki Lapierre. Ten lekki i zwrotny hardtail świetnie nadaje się do cross-country. Dzięki karbonowej ramie o innowacyjnej geometrii oraz nowoczesnemu napędowi SRAM SX Eagle 1x12 dobrze nadaje się do szybkiej jazdy po trudnych technicznie trasach. Parametry takie, jak precyzja prowadzenia czy dynamika przyspieszenia zapewniają przewagę potrzebną do osiągnięcia dobrych wyników w zawodach lub bicia własnych rekordów na lokalnych ścieżkach.
Lapierre Prorace CF 5.9 jest propozycją stworzoną dla ambitnych kolarzy MTB XC. Konstrukcja tego modelu nie stawia żadnych ograniczeń na wymagających trasach, a także pomaga w szybkiej i agresywnej jeździe.
Najważniejsze cechy
Rama z włókna węglowego Carbon UD SLI
Wysokiej klasy materiał o zoptymalizowanej grubości włókien pozwolił na stworzenie roweru nie tylko lekkiego i sztywnego, ale także dobrze absorbującego drobne wstrząsy. Poprawiony komfort sprawia, że nawet długie treningi lub dalekie wycieczki stają się dużo przyjemniejsze.
Geometria w nowoczesnej koncepcji 3D Tubular
Kształt roweru opracowany według koncepcji 3D Tubular. Rozwiązanie przeniesione z modeli szosowych z serii Xelius i Aircode polega na rozdzieleniu górnych widełek oraz rury podsiodłowej. Tak zbudowany tylny trójkąt jest bardziej elastyczny, dzięki czemu lepiej tłumi drgania tylnego koła.
Atrakcyjny design
Model wyróżnia się na tle innych ciekawym designem. Lakierowanie w nowoczesnej kolorystyce bazuje na kontrastach. Dzięki temu całość prezentuje się naprawdę nowocześnie. Nienaganny projekt podkreśla wewnętrzne prowadzenie okablowania.
Amortyzator o skoku 100 mm
Przedni amortyzator SR Suntour Raidon o skoku 100 mm wyposażono w nowoczesne technologie takie, jak powietrzna sprężyna i manetka do blokady widelca. Poprawiają one komfort jazdy po wyboistych trasach.
Napęd Sram SX Eagle
Napęd 1x12 opiera się na pełnej grupie SRAM SX Eagle. Wysokiej jakości komponenty pracują płynnie i wydajnie w każdych warunkach. Mechanizm z technologią X-Horizon ogranicza naprężenia generowane przy zmianie biegów, a także stabilizuje łańcuch.
Solidne hamulce hydrauliczne
Szybko i mocno reagujące na naciśnięcie klamki hamulce hydrauliczne to kolejny atut tego modelu. Tarcze SRAM G2 CleanSweep z 180/160 mm zapewniają siłę działania potrzebną do bezpiecznego ścigania się w terenie.
Koła tubeless ready
Niezawodne na trudnych trasach 29-calowe koła Rodi Tryp 25 z obręczami przystosowanymi do technologii tubeless. Jazda w systemie bezdętkowym pozwala zapomnieć o awariach związanych z uszkodzeniem dętki.
Terenowe opony Maxxis
Maxxi Rekon Race EXO to opony, które doskonale sprawdzają się do XC. Niskie opory toczenia, doskonała kontrola nad rowerem i świetna przyczepność podczas wchodzenia w zakręty sprawiają, że idealnie sprawdzają się na szlaku.
Technologie
Eagle
Technologia polegająca na wykorzystaniu napędu w systemie 1x12. Dzięki zastosowaniu jednej tarczy z przodu napęd jest lżejszy, wytrzymalszy i prostszy w obsłudze. Eagle oznacza też imponujący zakres przełożeń – nawet 520%.
3D Tubular
Koncepcja konstrukcji ramy, która pozwala stworzyć produkt o wysokim poziomie wytrzymałości i niskiej masie. Górne widełki i rura podsiodłowa są rozdzielone, a duża liczba warstw carbonu sprawia, że całość jest na tyle elastyczna, że skutecznie pochłania drgania pojawiające się podczas jazdy na tylnym kole.
Boost
Jeden ze standardów wykorzystywanych zarówno przy produkcji kół, jak również napędów. Jego zaletą jest poprawa geometrii ramy, zwiększenie sztywności oraz możliwość zastosowania szerszych opon w rowerze.
Tubeless Ready System (TRS)
Oznaczenie kompatybilności z systemem bezdętkowym, na który składają się dedykowane obręcze, taśmy i płyny uszczelniające, specjalne zawory i w końcu opony. Zastosowanie tych elementów może pozytywnie wpłynąć na zmniejszanie masy roweru, ale przede wszystkim oznacza brak konieczności stosowania dętek. Zwiększa to niezawodność systemu, gdyż eliminuje ryzyko drobnych przebić, które zatyka wspomniany płyn. Dodatkowo pozwala na jazdę z niższym ciśnieniem, co poprawia trakcję, zwiększa komfort podróżowania, a także niweluje tarcia generowane na styku dętki i opony. Konstrukcja przewidziana jest do użytku z hamulcami tarczowymi.
EXO Protection
Opona wykorzystująca technologię EXO Protection ma dodatkową warstwę ochronną na ścianach bocznych. Gęsta tkanina zabezpiecza ogumienie, a jednocześnie jest sprężysta i lekka, dlatego nie wpływa negatywnie na rozwijaną prędkość. To rozwiązanie polecane na szlaki pełne ostrych kamieni, ale przyda się też podczas kontaktu opony z krawężnikiem.
Marka
Lapierre
Firma założona w 1946 roku przez Gastona Lapierra w Dijon we Francji. Od tego czasu zyskała miano jednego z wiodących producentów rowerów w Europie. W katalogu marki znajdują się zarówno modele dla profesjonalistów startujących w najważniejszych zawodach kolarskiego świata, jak i dla amatorów. Lapierre jest również znana z wkładu w rozwój nowoczesnych technologii rowerowych, od dekad inwestując w innowacyjne rozwiązania poprawiające komfort oraz efektywność jazdy. Testuje je przy współpracy z zawodowymi drużynami.
Tabela rozmiarów i geometria roweru na podstawie danych ze strony producenta LAPIERRE
Ramy Górskie MTB
W przypadku ram innych niż szosowe, rozmiar ramy określa się w calach. Oznacza on odległość od środka suportu do końca rury podsiodłowej.... więcej >> Wielkość ta może się różnić w zależności od producenta. Aby uzyskać rozmiar w centymetrach, wystarczy pomnożyć rozmiar przez 2,54.