Jeżeli XC jest Twoją pasją i szukasz roweru, który pozwoli Ci sięgnąć po miejsca na podium podczas wyścigów, to Kross Earth 3.0 z pewnością przypadnie Ci do gustu. Odpowiedzialni za ten projekt konstruktorzy wzięli pod uwagę coraz większe wymagania oraz rosnącą trudność na szlakach maratonów, dlatego rower wyposażono w rozwiązania, takie jak choćby pełne zawieszenie, stosowane wcześniej w ekstremalnych odmianach MTB. Doskonała funkcjonalność w połączeniu z niezwykle atrakcyjnym designem czynią ten model łakomym kąskiem dla entuzjastów kolarstwa górskiego.

Lekka karbonowa rama
Bardzo dużą zaletę w rowerze Kross Earth 3.0 stanowi niezwykle lekka rama z włókna węglowego. Wykonano ją z najlepszego w stajni Krossa karbonu D84 Carbon SL. Łączy on w sobie doskonałą sztywność ze świetnym tłumieniem drgań i wytrzymałością. Wszystko dzięki połączeniu dwóch rodzajów włókien (T800s i M40J) przy pomocy żywicy Nanoalloy. Tylne widełki wykonano natomiast z mocnego aluminium, aby jeszcze lepiej radziły sobie z dużymi obciążeniami. Ważną cechą jest także progresywna geometria pozwalająca na szybką jazdę w lekko pochylonej, stabilnej pozycji. Przewody poprowadzono wewnątrz rur, co sprawia, że są dobrze zabezpieczone przed czynnikami zewnętrznymi.
Doskonałe tłumienie
Kross należy do grona nowoczesnych producentów, którzy zaczęli implementować pełne zawieszenie w rowerach XC. W tym modelu zastosowano amortyzator Rock Shox Reba RLR o skoku 100 mm i damper Deluxe Ultimate od tej samej marki. Takie połączenie pozwoli Ci płynnie i szybko pokonać trudne odcinki pełne przeszkód takich, jak kamienie czy korzenie. Ułatwi także utrzymanie stabilności oraz równowagi po spadku z niewielkiego uskoku terenu.

Napęd, który nie zawiedzie Cię na trasie
W rowerze Kross Earth 3.0 zastosowano wysokiej jakości osprzęt. Napęd 1x12 składa się komponentów od cenionego producenta SRAM. Tylna przerzutka pochodzi z wysokiej grupy GX Eagle, podobnie jak sterująca nią manetka, a nawet łańcuch, kaseta i korba. Takie połączenie pozwoli Ci szybko i sprawnie zmieniać biegi i utrzymać rytm pedałowania mimo trudnych podjazdów lub piaszczystych odcinków. Przednia zębatka 34T w połączeniu z kasetą o rozpiętości 10-52T gwarantują bardzo szeroki zakres przełożeń, umożliwiający sprawne poruszanie się w terenie.
Solidne hamulce
Nie musisz obawiać się o to, czy uda Ci się wyhamować przed ostrym zakrętem albo dużą przeszkodą. Rower wyposażono w hydrauliczne hamulce tarczowe SRAM Level TL z przednią i tylną tarczą w rozmiarze 160 mm. Taka konfiguracja zagwarantuje Ci bezproblemową kontrolę prędkości. Pewnie wyhamujesz rower nawet podczas jazdy w bardzo niesprzyjających warunkach atmosferycznych.

Dwa modele opon
Aby zapewnić użytkownikowi jak najlepszą trakcję, na duże, 29-calowe obręcze FSA I30 założono dwa różne modele opon od niemieckiej marki Schwalbe. Z tyłu znajduje się wersja Racing Ralph, natomiast z przodu Racing Ray. Dzięki temu zachowasz doskonałe przyspieszenie i świetną przyczepność zarówno na suchej, jak i błotnistej nawierzchni.