BH Ultimate RC 7.5 to hardtail zbudowany na karbonowe ramie. Stworzono go z myślą o sportowej jeździe MTB XC, dlatego najlepiej sprawdzi się u kolarzy chcących jeździć szybko i próbować swoich siła na trudnych technicznie zjazdach.
Nowa wersja ramy to jeden z najbardziej udanych projektów hiszpańskiej marki. Jej wygląd i kształt powtarzają konstrukcję dobrze znaną z modeli Ultimate. Zmianie uległa jedynie geometria. Wydłużona górna rura, skrócony tylny trójkąt oraz ostrzejszy kąt widelca sprawiają, że BH Ultimate RC 7.5 zapewnia lepsze czucie roweru oraz więcej stabilności w terenie:
- 20 mm krótszy reach.
- Długość tylnych widełek – 420 mm.
- Kąt główki ramy - 68º.
Materiał, z którego wykonano ramę, to włókna węglowe Toray T800 i T700, czyli najwyższej jakości tworzywo węglowe. Charakteryzuje je równowaga między lekkością a sztywnością i wytrzymałością, dlatego doskonale sprawdza się w sporcie. Co więcej, do produkcji ramy wykorzystano technologię monocoque, czyli wtryskiwanie pod wysokim ciśnieniem karbonu do formy. Taki proces produkcyjny pozwolił na dodatkowe wzmocnienie struktury materiału.

Najważniejsze atuty tego modelu to:
- Ultimate DNA, czyli geometria stworzona z myślą o dynamicznym mknięciu po górskich ścieżkach i singletrackach. Zwrotność i stabilność roweru stoją na najwyższym poziomie, nawet jak na standardy MTB cross-country.
- Nowej generacji rama o jeszcze niższej masie i poprawionej sztywności.
- Dobrej jakości amortyzowany widelec Fox 32 Rythm Grip Lock 100 mm. Jest to wszechstronny model, który zapewnia szeroki zakres regulacji, dzięki czemu każdy rowerzysta może go ustawić wedle własnych upodobań.
- Niezawodny napęd 1x12 od Shimano. Seria Deore słynie z solidności i świetnego stosunku ceny do jakości. Zapewnia szeroki zakres przełożeń oraz płynność działania. Wszystkie jego komponenty są bardzo wytrzymałe.
- Hydrauliczne hamulce tarczowe, także od słynnego japońskiego producenta.
- Koła 29” przystosowane do technologii tubeless oraz dobrej klasy opony w rozmiarze 2,2”.
- Wewnętrzne prowadzenie przewodów w ramie.