Superior X-Road Team Issue Di2 GR to model, który doskonale sprawdzi się w szybkiej jeździe po szutrze. Czeski rower świetnie poradzi sobie również na asfaltowych odcinkach. Dzięki temu da Ci dużą swobodę w doborze tras.
Karbonowa rama Superior X-Road wykorzystywana jest zarówno w rowerach szosowych, jak i szutrowych. Gravelowy charakter tego modelu wyraża się w napędzie 1x11, solidnych kołach i oponach z niewielkim bieżnikiem. W efekcie powstał rower niezwykle dynamiczny oraz sztywny, który dobrze radzi sobie zarówno na gładkim asfalcie, jak i szutrach. Jest również bardzo lekki – waży zaledwie 8,73 kg (przy ramie w rozmiarze 57 cm).
Najważniejsze cechy
Lekka, karbonowa rama i sportowa geometria
Superior X-Road Team Issue charakteryzuje się sportową geometrią, umożliwiającą szybką jazdę w aerodynamicznej, pochylonej pozycji. Do wykonania ramy, widelca, a także sztycy i zintegrowanej z mostkiem kierownicy producent zastosował niezwykle lekki karbon, dzięki czemu rower nie tylko niewiele waży, ale też świetnie absorbuje mikrodrgania. Na uwagę zasługuje również całkowicie wewnętrzne prowadzenie przewodów już od mostka.
Napęd z elektronicznym osprzętem Di2
Jeżeli zależy Ci na wydajnym i solidnym osprzęcie, to komponenty zastosowane w tym rowerze nie zawiodą Twoich oczekiwań. Elektrycznie sterowana przerzutka zmienia biegi znacznie szybciej niż jej mechaniczny odpowiednik. Napęd można dowolnie konfigurować, rowerzysta ma nawet wpływ na prędkość działania. Przyciski umieszczone w klamkomanetkach umożliwiają, po zakupie modułu bluetooth, obsługę nawigacji Garmin czy Wahoo.
Niezawodne hamulce tarczowe
Za efektywne hamowanie odpowiadają hydrauliczne hamulce tarczowe z grupy Shimano GRX, które w połączeniu z tarczami w rozmiarach 160 mm oraz 140 mm zapewniają wysoką siłę hamowania. Zaciski doskonale poradzą sobie nawet w niesprzyjających warunkach atmosferycznych, co pozwoli Ci na bezpieczną jazdę. Świetna modulacja przekłada się na wygodną oraz efektywną kontrolę prędkości.
Lekkie koła
Koła DT Swiss GR 1600 Spline to klasa sama w sobie. Obręcze przystosowane są do opon bezdętkowych, w standardzie jest nawet taśma uszczelniająca. Tylną piastę oparto na sprzęgle Ratchet, dzięki któremu koło pewnie się zazębia, a serwis jest tani i prosty. Opony to Schwalbe G-One Allround o szerokości 40 mm. Dzięki drobnym klockom świetnie radzą sobie na szutrach i asfalcie, a wkładka RaceGuard chroni przed przebiciem.
Technologie
Shimano GRX
Shimano GRX to seria osprzętu zaprojektowana specjalnie z myślą o gravelach. Należą do niej elementy napędu, a także hamulce, koła, piasty oraz pedały zatrzaskowe z systemem SPD. Komponenty układu napędowego wchodzące w skład tej grupy charakteryzują się niską masą, a także bardzo wysoką kulturą pracy. Do wyboru są wersje 10-, 11- i 12-rzędowe, w tym również podzespoły elektroniczne Di2.
Shimano SLX
SLX to ceniona za solidność i trzecia w japońskiej hierarchii grupa MTB. Linia ta stanowi popis firmy Shimano dotyczący łączenia ceny z jakością – jest ekonomiczniejsza niż XT i XTR, ale również oferuje mnóstwo praktycznych rozwiązań. Przykładem może być chociażby zastosowanie najmniejszej zębatki 10T – przepis na błyskawiczne zjazdy. Grupa SLX jest perfekcyjnym wyborem zarówno dla osób startujących w wyścigach, jak i górskich entuzjastów. W szczególności spodoba się rowerzystom, którzy chcą mniejszej masy napędu niż w przypadku Shimano Deore, jednak od mocniejszego odchudzania każdej części wolą postawić na maksymalną wytrzymałość komponentów.
Di2
Dopracowana technologia elektronicznej zmiany biegów gwarantuje niezawodność niezależnie od pogody, sposobu użytkowania i zakłóceń radiowych.
Shadow RD+
Połączenie niskoprofilowego korpusu przerzutki i regulowanego sprzęgła z wyłącznikiem pozwala na radykalne zwiększenie jakości pracy na wybojach. Łańcuch jest cały czas naciągnięty nawet przy nieregularnych nierównościach, co umożliwia szybką zmianę biegów. Cichy układ napędowy sprzyja poprawie koncentracji w czasie jazdy. Rozwiązanie jest lżejsze i bardziej wydajne niż napinacze rolkowe.
HOLLOWTECH II
Niska masa, duża wytrzymałość oraz sztywność to kluczowe cechy technologii HOLLOWTECH II. Rozwiązanie to łączy w sobie lekki mechanizm korbowy oraz oś suportu zintegrowaną z jego prawą częścią i zakończoną wielowypustem, na którym umieszczone jest lewe ramię korby. Takie połaczenie umożliwia uzyskanie płynniejszego oraz wydajniejszego przekazywania mocy. Dodatkowo zwiększa niezawodność całego elementu napędu rowerowego.
Tubeless Ready System (TRS)
Oznaczenie kompatybilności z systemem bezdętkowym, na który składają się dedykowane obręcze, taśmy i płyny uszczelniające, specjalne zawory i w końcu opony. Zastosowanie tych elementów może pozytywnie wpłynąć na zmniejszanie masy roweru, ale przede wszystkim oznacza brak konieczności stosowania dętek. Zwiększa to niezawodność systemu, gdyż eliminuje ryzyko drobnych przebić, które zatyka wspomniany płyn. Dodatkowo pozwala na jazdę z niższym ciśnieniem, co poprawia trakcję, zwiększa komfort podróżowania, a także niweluje tarcia generowane na styku dętki i opony. Konstrukcja przewidziana jest do użytku z hamulcami tarczowymi.
RaceGuard
Dwie warstwy naprzemiennie ułożonych włókien nylonowych zabezpieczają oponę przed przebiciem, a jednocześnie zachowują rozsądną wagę.
Addix
Addix to uniwersalna mieszanka gumowa stosowana do produkcji opon rowerowych. Charakteryzuje się dobrą przyczepnością oraz niskimi oporami toczenia.
Marka
Superior
Czeska marka rowerowa z siedzibą w obszarze beskidzkim, łącząca w sobie nowoczesność z tradycją sięgającą 1993 roku. W szerokim katalogu marki modele dla siebie znajdą zarówno profesjonaliści, jak i rowerzyści skupiający się na indywidualnych treningach czy rekreacyjnych wyprawach. Firma słynie z innowacyjnych rozwiązań, zyskała szerokie uznanie chociażby jako pierwszy europejski producent, który wprowadził rowery z kołami 29-calowymi do masowej produkcji.
Tabela rozmiarów i geometria roweru na podstawie danych ze strony producenta SUPERIOR
Ramy Gravele i przełajowe
Rozmiar ramy szosowej wyrażany jest w centymetrach. Oznacza on efektywną długość górnej rury. Mierzymy ją od rury podsiodłowej do główki ramy.... więcej >> Co ważne, linia ta jest pozioma, co nie zawsze pokrywa się z nachyleniem rury górnej w rowerze. Wielkość ta może się różnić w zależności od producenta.