Ruut AL2 to model o wielu zaletach. Jedną z nich jest zmienna geometria, co stwarza więcej możliwości i powoduje, że rower zyskuje na uniwersalności. Bez problemu możemy wybrać się nim w dłuższą podróż, zamontować sakwy lub całe zestawy, błotniki, ale też wybrać typowo sportową przejażdżkę. Ten gravel poradzi sobie w każdym z tych warunków, a to od naszych preferencji zależy, która opcja będzie nam bliższa.
Model prezentuje się niezwykle ciekawie, a jego minimalistyczny i nowoczesny design przypadnie do gustu niejednemu. Zbudowano go na aluminiowej ramie, ale nie zapomniano o udogodnieniach. Mowa przede wszystkim o technologii hydroformowania rurek, zastosowanej w przednim trójkącie, a także o obniżeniu masy całej ramy. Ruut AL2 jest także odpowiednio sztywny, ale nie traci przy tym na zwrotności. Praktycznym rozwiązaniem są wewnętrznie poprowadzone przewody, dzięki czemu rower prezentuje się estetycznie oraz trudniej o ich uszkodzenia nie tylko mechaniczne. Wszelkie zanieczyszczenia nie będą zaburzały pracy czy to układu hamulcowego, czy napędowego.
TwinTip 2.0 to karbonowy widelec, stosowany w jednośladach marki Rondo, w tym także Ruut AL2. Skutecznie poradzi sobie na nierównych nawierzchniach. Włókno węglowe jest jednym z najlepszych materiałów dostępnych na rynku – lekkie, a przy tym niebywale wytrzymałe. Co ciekawe, istnieje możliwość przytwierdzenia do widelca dodatkowych akcesoriów, jak właśnie sakw czy toreb, które przydadzą się podczas bickepackingu.
Ruut AL2 wyposażony został w napęd, w konfiguracji 1x11. Przerzutka tylna o zakresie przełożeń 11-42 pochodzi od marki Sram z serii Apex1. Z kolei mechanizm korbowy to FSA Omega Exo. Rower zatrzymuje się dzięki mechanicznym hamulcom tarczowym.