Polska marka Rondo od lat imponuje śmiałymi rozwiązaniami, w które obfituje też gravel MYLC ST. Szutrowiec pełen jest autorskich, a przez to – wyjątkowych komponentów polskiego producenta. To nie tylko stalowa rama, kierownica, koła czy lekki, karbonowy wspornik siodełka. Na uwagę zasługuje również mechanizm korbowy 42T, mostek i oczywiście widelec z włókna węglowego, który ustawisz w dwóch pozycjach. Jedno z ułożeń widełek przeznaczono do wygodniejszej jazdy rekreacyjnej, a drugie – do sportowej, o większej dynamice.
Eksploruj wygodnie na stalowym gravelu
Chromowo-molibdenowa stal to ceniony materiał wykonania ramy – tłumi drgania lepiej niż aluminium. Jednocześnie mocny stop jest wysoce odporny, również na korozję. Amortyzacja nierówności to jednak przede wszystkim zasługa elementów karbonowych – widelca oraz sztycy.
Producent opisał geometrię roweru słowami Enhanced Gravel Geometry (EGG), zapewniając o stabilnej i wygodnej pozycji w siodełku. Niższy przekrok pomaga w uzyskaniu swobody podczas eksploracji. W zwiększeniu komfortu przysłużył się także autorski baranek Rondo oraz siodełko Selle Italia Model X z wyściółką żelową.
Gravelowy osprzęt Shimano GRX
Jeśli stawiasz na gravela, chcesz jeździć po różnorodnej nawierzchni – to proste. Rondo MYLC ST zapewnia szybkie zmiany przełożeń w czasie przejeżdżania przez odcinki asfaltowe, żwirowe czy leśne. Wszystko dzięki dedykowanemu szutrowcom napędowi Shimano GRX. Do grupy należą manetki oraz tylna przerzutka, która szybko układa łańcuch na jednej z 11 zębatek kasety Microshift. Zakres koronek 11-42 jest typowy dla rowerów gravelowych – to sprawdzone rozwiązanie na lekki teren. Sygnowane logo GRX są także hydrauliczne hamulce tarczowe, które sprawią, że szybko wytracisz prędkość, również w czasie deszczu czy słoty.
Kolejna przygoda? Tylko na lekkich i wszechstronnych kołach
Dość szerokie nawet na gravel opony Vittoria Terreno Mix G2.0 zagwarantują komfort przejazdu po szutrze. 40 mm bieżnika w połączeniu z kierunkowym wzorem, który wpiera szybkość, to recepta na szybką jazdę. Cieszy fakt, że ogumienie jest Tubeless Ready – łatwo przekonwertujesz opony na system bezdętkowy. Sprawi to, że model będzie jeszcze lżejszy i odporniejszy na przebicia. Chcesz jeszcze szersze ogumienie? Nie ma sprawy – widełki pozwalają na montaż opon w rozmiarze nawet 700x47c.
Jakie są najmocniejsze strony Rondo MYLC ST?
- To stalowy gravel. Wybierając ten wytrzymały, lepiej niż aluminium chłonący drgania stop Cr-Mo, na pewno wyróżnisz się na trasie.
- Osprzęt Shimano GRX. 11-rzędowa grupa we współpracy z kasetą Microshift o zakresie 11-42T i korbą Rondo 42T zapewnia wszechstronność – idealną do eksploracji różnorodnych terenów.
- Karbonowe elementy – widelec i wspornik siodełka. Są oczywiście lekkie. Pomagają też niwelować drgania, zwiększając wygodę. Widelec, który można ustawić w jednym z dwóch trybów, jest smaczkiem, którego pozazdroszczą inni kolarze.
- Szerokie opony z kierunkowym bieżnikiem. Dzięki technologii TR zmienisz je na bezdętkowe. Jeśli przygoda powiedzie Cię w nieco trudniejszy teren, zamontuj przed nią szersze odpowiedniki (do 47 mm).
Technologie
Tubeless Ready System (TRS)
Oznaczenie kompatybilności z systemem bezdętkowym, na który składają się dedykowane obręcze, taśmy i płyny uszczelniające, specjalne zawory i w końcu opony. Zastosowanie tych elementów może pozytywnie wpłynąć na zmniejszanie masy roweru, ale przede wszystkim oznacza brak konieczności stosowania dętek. Zwiększa to niezawodność systemu, gdyż eliminuje ryzyko drobnych przebić, które zatyka wspomniany płyn. Dodatkowo pozwala na jazdę z niższym ciśnieniem, co poprawia trakcję, zwiększa komfort podróżowania, a także niweluje tarcia generowane na styku dętki i opony. Konstrukcja przewidziana jest do użytku z hamulcami tarczowymi.