Jeżeli kochasz prędkość i dynamikę jazdy szosowej, a jednocześnie uwielbiasz poruszać się przede wszystkim w terenie, takim jak np. drogi szutrowe lub ubite ścieżki leśne, to Romet Boreas 1 Lite jest właśnie tym, czego potrzebujesz. Zaprojektowano go specjalnie dla osób, które lubią rekreacyjną jazdę w niewymagającym terenie. Dzięki zastosowanym w nim rozwiązaniom połączysz szybkość z eksplorowaniem ciekawych szlaków. Rower wykonano tak, aby cieszył nie tylko bezproblemowym działaniem, ale również atrakcyjnym designem.
Aluminiowa rama i karbonowy widelec
Do stworzenia ramy producent zastosował wytrzymały i bardzo lekki stop aluminium 6061 X-Lite. Gwarantuje on dobrą sztywność, co sprawia, że rower lepiej reaguje na ruchy rowerzysty. Geometria pozwala na jazdę w mocno pochylonej, aerodynamicznej pozycji, dzięki czemu łatwiej jest osiągać wysokie prędkości. Pozwala na to między innymi kierownica typu baranek, oferująca trzy możliwości chwytu, a dodatkowo wyposażona w tzw. flarę, co oznacza, że dolne rury są nieco wygięte do zewnątrz. Takie rozwiązanie poprawia kontrolę nad rowerem, co jest niezwykle ważne podczas szybkiej jazdy po szutrach.
Atut stanowi również widelec. Producent wykonał ten element z karbonu. To materiał, który ceniony jest ze względu na niską masę oraz świetnie tłumienie mikrodrgań. Znacznie poprawia to komfort jazdy po żwirowych trasach. Zastosowanie lekkiego włókna węglowego, w połączeniu z aluminiową ramą sprawiło, że cały rower waży zaledwie 10,6 kg.
Napęd SRAM
Serce roweru stanowi napęd wyposażony w komponenty od amerykańskiej marki SRAM. Napęd w konfiguracji 1x10 oparty jest na korbie z blatem liczącym 40 T oraz kasecie o zakresie 11-34T. Za obsługę przełożeń odpowiada tylna przerzutka z grupy SRAM Apex, sterowana przy pomocy wygodnej klamkomanetki z tej samej serii. Pozwala ona błyskawicznie, bezproblemowo zmieniać biegi i dostosować pracę całego układu do aktualnych warunków terenowych.
Hamulce tarczowe
Aby zapewnić dużą siłę hamowania, odpowiednią do jazdy z dużymi prędkościami, producent zastosował mechaniczne hamulce tarczowe SRAM DB5. Współpracują one z tarczami w rozmiarze 160 mm i zapewniają dobrą modulację oraz pewne hamowanie. Dzięki temu rowerzysta może czuć się bezpiecznie i zachowuje odpowiedni komfort jazdy.
Obręcze przystosowane do systemów tubeless
Niewątpliwym atutem modelu Romet Boreas 1 Lite są zastosowane w nim obręcze Ryde DP19 Tubeless Ready. Są one kompatybilne z systemami bezdętkowymi. Powstały z aluminium, a ich rozmiar wynosi 28”. Założone na nie opony, to zależnie od serii produkcji Schwalbe G-One lub Michelin Power Gravel. Oba modele łączą w sobie niskie opory toczenia z bieżnikiem gwarantującym doskonałą przyczepność podczas jazdy po zróżnicowanych nawierzchniach, takich jak asfalt, ścieżki szutrowe bądź ubite drogi leśne.
Masa roweru Romet Boreas 1 Lite w rozmiarze 56