Romet Aspre 2.1 to nowa wersja – rocznik 2023 – gravela, który obrósł wśród kolarzy legendą. Polski producent udowodnił tym projektem, że lekki i ładny rower z napędem złożonym z pełnej grupy Shimano GRX nie musi kosztować fortuny!
Aspre 2.1 jest modelem o bardzo uniwersalnych możliwościach. Mogą po niego sięgnąć zarówno kolarze planujący dynamiczną jazdę po ulubionych trasach szutrowych oraz asfaltowych, jak i osoby zamierzające niespiesznie zwiedzać okoliczne lasy.
Rowery szutrowe powstały po to, aby nie stawiać sobie żadnych ograniczeń podczas jazdy, a najnowszy gravel od Rometa jest doskonałą realizacją tej idei.
Najważniejsze zalety tej konstrukcji to:
- Aluminiowa rama z wytrzymałego stopu 6061 X-Lite. Dzięki specjalnie uformowanym kształtom rurek jest ona sztywna i odporna na duże obciążenia. W nowej wersji zmianie uległa jej geometria – tylny trójkąt został skrócony, aby nadać rowerowi bardziej sportowy charakter, a także poprawić jego zwrotność.
- Lekki, taperowany widelec z lekkiego włókna węglowego.
- Napęd 2x10 złożony z pełnej grupy Shimano GRX. Jest to dedykowane gravelom rozwiązanie, które równie dobrze sprawdza się na asfalcie, jak i w bardziej wymagającym terenie. Wersja w dwoma tarczami z przodu i 10-rzędową kasetą (11-34T) oferuje szeroki zakres przełożeń, w której dominują miękkie biegi. Przerzutki oraz manetki pochodzą z serii GRX400, natomiast korba jest częścią wyżej linii GRX600.
- Hydrauliczne hamulce tarczowe – również z gravelowej grupy od Shimano – montowane w standardzie Flat Mount, co przekłada się na lepszą integrację z widelcem i ramą. Tarcze o średnicy 160 mm łatwo zatrzymają rower w każdych okolicznościach, nawet przy dynamicznych zjazdach poza asfaltem.
- 28-calowe koła ze sztywnymi osiami. W komplecie z oponami G-One Bite Evo Super Ground o szerokości 45 mm tworzą one zestaw zapewniający świetną przyczepność, a także radzący sobie z większością przeszkód na leśnych ścieżkach.
- Otwory montażowe na założenie koszyków, błotników oraz bagażnika. Pozwala to na łatwe dopasowanie do ramy sakw i przekształcenie gravela w „wyprawowca”.