Romet Aspre 2 to gravel polskiego producenta. Model zbudowano na bazie uniwersalnej, aluminiowej ramy, a całość uzupełniono dobrej klasy osprzętem. Geometria roweru oraz zastosowane w nim części sprawiają, że Aspre 2 doskonale nadaje się do efektywnej jazdy zarówno w terenie, jak i na asfalcie. Wersja na rok 2021– za sprawą sztywnych osi oraz pełnej grupy GRX 400 – stała się przebojem jeszcze przed oficjalną premierą!

Sercem Aspre 2 jest bardzo ciekawie zaprojektowana rama. Wykonano ją z aluminium 6061 X-lite. To stop lekki i bardzo wytrzymały. Widelec zrobiono z włókna węglowego, które znakomicie tłumi drobne nierówności i ma niską masę. Parametry ramy są na tyle wszechstronne, że rower dobrze radzi sobie zarówno na bikepackingowych wyprawach przez szutry, jak i w typowo szosowych warunkach.

Największym atutem gravela od Rometu okazuje się jednak osprzęt.
- Napęd oparto na grupie Shimano GRX. Została ona stworzona specjalnie do użytku w rowerach żwirowych i przygodowych.
- Kaseta ma 10 rzędów i zakres 11-34. W połączeniu z mechanizmem korbowym 46/30 zapewnia bardzo szeroki zakres przełożeń. Biegów nie zabraknie zarówno na trudnych podjazdach, jak i szybkich zjazdach.
- Atutem modelu Aspre 2 są hydrauliczne hamulce tarczowe. Shimano GRX montowane są w standardzie Flat Mount, co przekłada się na lepszą integrację z widelcem i ramą. Tarcze o średnicy 160 mm zatrzymają rower w każdych warunkach, nawet ekstremalnych.
- Opony – Michelin Power Gravel – mają dość wyraźny bieżnik, jednocześnie zapewniają niskie opory toczenia.

Romet Aspre 2 – według zapewnień producenta – waży 10,6 kg. To bardzo przyzwoita masa. Otwory montażowe umożliwiają przykręcenie bagażnika i błotników. Pozwala to na łatwe objuczenie go sakwami i przekształcenie w „wyprawowca”.
Gravel to model bardzo uniwersalny. Szybki przejazd szutrową trasą? Proszę bardzo! Szosowa ustawka z kumplami? Nie ma problemu!