Jeżeli szukasz uniwersalnego roweru, który pozwoli Ci szlifować swoją formę oraz sportowe umiejętności, a jednocześnie posłuży do jazdy w mieście, to model Octane one Kode będzie dla Ciebie świetnym wyborem. To rower, który równie dobrze poradzi sobie na prostych drogach szutrowych, jak i w trakcie codziennych dojazdów do pracy. Projektanci zadbali, aby pozwalał on na dynamiczne przejazdy, dlatego świetnie sprawdzi się w rękach początkujących rowerzystów, jak i zaawansowanych kolarzy.
Dobrze zaprojektowana geometria
Rower zaprojektowano tak, aby pozwalał użytkownikowi na dynamiczną jazdę. Obejmuje to również specjalną geometrię ramy właściwą dla graveli. Delikatnie obniżająca się rura górna, długa rura podsiodłowa oraz długi mostek, w połączeniu z kierownicą typu baranek z flarą pozwalają na przyjęcie mocno pochylonej, aerodynamicznej pozycji. Dzięki temu rowerzysta minimalizuje opory powietrza, co umożliwia mu szybszą jazdę.
Solidna rama
Nie bez znaczenia jest również materiał jaki zastosowano do produkcji ramy. To stal chromowo-molibdenowa, która cechuje się bardzo dużą sztywnością oraz wysoką trwałością. Cechuje ją znaczna odporność na uszkodzenia takie, jak złamania czy pęknięcia, a jednocześnie sprawia ona, że rower jest bardzo responsywny. Projektanci przewidzieli także 3 miejsca na zamontowanie koszyków na bidon lub innych akcesoriów.
Napęd 1x
Cecha charakterystyczną modelu Octane One Kode jest jego jednobiegowy napęd. Korba z piastą typu single speed pozwala skupić się wyłącznie na pedałowaniu, bez potrzeby zmiany przełożeń. To rozwiązanie, które nie będzie odpowiednie w miejscach charakteryzujących się dużymi zmianami w wysokości, ale doskonale sprawdzi się podczas jazdy po mieście, w którym nie ma zbyt wielu stromych podjazdów. Korba z blatem 42T w połączeniu z piastą wyposażoną w zębatkę 14T oferują wysoką dynamikę.
Hamulce tarczowe Hayes
Projektanci zdecydowali się na wyposażenie roweru w mechaniczne hamulce tarczowe od znanej marki Hayes. Zapewniają one wysoką kulturę pracy i pewne hamowanie. Na uwagę zasługuje także dobra modulacja, dzięki której kontrola prędkości będzie przebiegała bardzo sprawnie. Hamulce bardzo dobrze poradzą sobie zarówno w terenie miejskim, jak i podczas jazdy na dobrze utrzymanych ścieżkach szutrowych.
Obręcze dostosowane do systemu tubeless
Octane One Kode wyposażono w obręcze o średnicy 28” standardowej dla modeli szosowych, przełajowych oraz graveli. Koła dostosowane są do systemów tubeless, więc w każdej chwili możesz postawić na ogumienie bezdętkowe. Zastosowane fabrycznie opony Kenda Kwik zapewniają dobrą przyczepność na asfaltowych i szutrowych ścieżkach, a dzięki płaskiej strefie centralnej wyposażonej w rowki wyróżniają się niskimi oporami toczenia.