Jeżeli lubisz szybką jazdę na rowerze, ale nie chcesz ograniczać się tylko do dróg asfaltowych, to Lapierre Crosshill 2.0 może być dla Ciebie odpowiednim wyborem. Stworzono go dla osób, które pragną czerpać maksymalną radość z jazdy i lubią eksplorować nowe tereny, poza utwardzonymi trasami. Model z pewnością docenią także miłośnicy bikepackingowych wycieczek, którzy lubią dalekie podróże z sakwami. Producent zadbał, aby rower zapewniał nie tylko doskonałe parametry techniczne, ale również atrakcyjnie się prezentował. Jego minimalistyczny design przyciąga spojrzenia i na dłużej zapada w pamięć.
Najważniejsze cechy:
Rama stworzona do bikepackingu
Zarówno ramę, jak i karbonowy widelec wyposażono w punkty montażowe, umożliwiające zamocowanie licznych sakw i toreb. Ułatwi to spakowanie bagażu w czasie podróży i pozwoli bezpiecznie oraz wygodnie przetransportować go na dalekie dystanse. Do stworzenia konstrukcji wykorzystano mocny i lekki stop aluminium Supreme 5. Zapewnia ono odpowiednią sztywność i cechuje się dużą odpornością na rdzę. Dzięki temu cały rower waży zaledwie 11,2 kg.
Przewody poprowadzono wewnętrznie, nie psują więc ogólnego wyglądu całości, a dodatkowo nie przeszkadzają przy montażu toreb.
Producent zastosował w rowerze kierownicę typu baranek. Pozwala ona zmieniać ułożenie dłoni i ogólną pozycję podczas jazdy, co znacznie zwiększa komfort, zwłaszcza na dalekich dystansach. Chwyty owinięto miękką, elastomerową owijką, która tłumi wstrząsy i zapewnia dużą wygodę.
Wydajny napęd
Producent zadbał, aby Crosshill 2.0 wyróżniał się wysoką kulturą pracy. Dlatego napęd o konfiguracji 2x9 składa się z wysokiej jakości komponentów. Korba FSA z blatami 46 i 30 T w połączeniu z kasetą Sunrace o rozpiętości 11-34T gwarantują zakres przełożeń, który w zupełności wystarczy do rekreacyjnej jazdy na szutrach i bikepackingowych wycieczek. Przerzutki z grupy Shimano Sora obsługiwane są przy pomocy ergonomicznych manetek z tej samej serii. Zmiana biegów przebiega sprawnie i bezproblemowo. Dzięki temu szybko dostosujesz pracę całego układu napędowego do ukształtowania terenu oraz stanu nawierzchni.
Pewne hamowanie w każdych warunkach
Wycieczki bikepackingowe wiążą się z ryzykiem nagłej zmiany pogody. Dlatego w rowerze zamontowano niewrażliwe na warunki atmosferyczne, mechaniczne hamulce tarczowe Tektro MD-C510C z tarczami Shimano w rozmiarze 160 mm. Pozwalają one efektywnie kontrolować prędkość i wyróżniają się sprawnym funkcjonowaniem nawet podczas jazdy w deszczu.
Uniwersalne opony
Koła w rozmiarze 28” wyposażono w mocne i lekkie obręcze od cenionej marki Mavic. Producent zdecydował się także na zastosowanie opon WTB Riddler o dobrze przemyślanym bieżniku. Mniejsze klocki w strefie centralnej i nieco szersze w częściach bocznych zapewniają świetną przyczepność, a jednocześnie niskie opory toczenia.