Wyposażony w napęd GRX 2x11 gravel Esker 6.0 świetnie spisze się na wymagających trasach. Trudno szybko zliczyć miejsca montażowe, ale jest ich więcej niż u poprzednich Eskerów – to zasługa ramy Gen2. Do otworów na górnej i dolnej rurze, podsiodłówce czy widelcu doszły kolejne dwa blisko mufy suportu. Jest też mocowanie na podpórkę, a także, co akurat nie jest nowością w serii, mocowanie na bagażnik oraz na błotniki.
Wszechstronny gravel, doskonały do bikepackingowych przygód
Linię Esker lubią osoby szukające uniwersalności oraz wysokiej estetyki. Dzięki malowaniu proszkowemu, charakterystycznym zdobieniom i wewnętrznym kablom polski gravel odznacza się świetnym wyglądem. Należyte miejsce zajmuje też solidność – to zasługa mocnej oraz lekkiej ramy ze stopu aluminium 6061, a także sztywnych osi. Producent z Przasnysza zadbał też o komfort – z pewnością docenisz zalety owijki fi’zi:k, siodełka Selle Royal Comfort Groove oraz karbonowego widelca, który zarówno obniża wagę modelu, jak i skutecznie tłumi drobne drgania.
Shimano GRX RX810/600 – duży atut Eskera 6.0
Jeśli chodzi o napęd 2x11, to z grupy Shimano GRX pochodzą wszystkie komponenty poza kasetą wyścigowej i szosowej „stopiątki” – ten wybór odwdzięcza się lekkością. Do wysokiej serii GRX RX810 należą obie przerzutki, w tym tylna, którą wyposażono w sprzęgło stabilizujące łańcuch na wybojach. Szeroki zakres przełożeń 474% wynika z zestawienia wspomnianej już kasety 105 (11-34T) oraz korby GRX RX600 (46/30T). Logo tej ostatniej grupy zdobi też klamkomanetki, za pomocą których idealnie wyczujesz hydrauliczne zaciski hamulcowe linii GRX RX400. Są skutecznie w każdych warunkach pogodowych.
Mocne koła DT Swiss z szerokimi oponami 45 mm
Kolejną zmianą w stosunku do poprzedników jest wybór bardzo szerokiego ogumienia WTB Riddler Comp 45C. Specjaliści firmy Kross wsłuchali się w obowiązujące trendy, zapewniając użytkownikom terenową przyczepność od razu po kupnie roweru. Ogumienie nałożono na obręcze DT Swiss R 500, które przygotowano do konwersji na system bezdętkowy – nie musisz wymieniać felg, aby przejść na Tubeless, co pozwala ograniczać gramy w gravelu oraz chronić się przed przebiciami.
Technologie+
Shadow RD+
Połączenie niskoprofilowego korpusu przerzutki i regulowanego sprzęgła z wyłącznikiem pozwala na radykalne zwiększenie jakości pracy na wybojach. Łańcuch jest cały czas naciągnięty nawet przy nieregularnych nierównościach, co umożliwia szybką zmianę biegów. Cichy układ napędowy sprzyja poprawie koncentracji w czasie jazdy. Rozwiązanie jest lżejsze i bardziej wydajne niż napinacze rolkowe.