KROSS Esker 4.0 MS to idealny gravel dla osób chcących zacząć swoją przygodę z jazdą po szutrach. Polski producent stworzył ten model na bazie niezwykle wytrzymałej ramy ze stali Cro-Mo, widelca z włókna węglowego oraz jednorzędowego napędu Microshift.
Esker 4.0 w wersji MS powstał z myślą o rowerzystach poszukujących maksymalnej uniwersalności. Dobrze nadaje się zarówno do rekreacji, bikepackingu, jak i intensywnych treningów. Dzięki hamulcom tarczowym oraz oponom o szerokości 38 mm świetnie sprawdzi się nie tylko na asfalcie, ale także na szutrze czy nawet nieco trudniejszym terenie.
Jest to model szczególnie polecany dla kolarzy ceniących niezawodne rozwiązania w rozsądniej cenie.
Najważniejsze cechy:
- Klasyczna rama ze stali chromowo-molibdenowej. W porównaniu do aluminium zapewnia zdecydowanie lepsze tłumienie drgań, a to przekłada się na większy komfort przy jeździe po szutrach. Przy stosunkowo niskiej masie konstrukcja cechuje się także bardzo wysoką wytrzymałością, co stanowi duży atut dla wyprawowego gravela.
- Przystosowany do jazdy po szutrach oraz asfalcie napęd 1x10. Tylna manetka ADVENT X M6205 pracuje bardzo płynnie. Wykorzystuje ona podobne technologie, jak gravelowe modele od Shimano. Wbudowane w nią sprzęgło umożliwia usztywnienie mechanizmu, aby w terenie nie uderzał on o dolną rurę tylnego trójkąta.
- Połączenie mechanizmu korbowego z 40 koronkami oraz kasety o rozpiętości
- 11-42T zapewnia zakres przełożeń odpowiedni do jazdy po wymagających trasach szutrowych.
- Dodatkowe mocowania na akcesoria, takie jak: przedni i tylny bagażnik, ekstra koszyk na bidon oraz zestaw błotników. Możliwość łatwego zamontowania turystycznego osprzętu nadaje Eskerowi jeszcze większej uniwersalności.
- Mechaniczne hamulce tarczowe Tektro MD C550 pozwalają szybko i bezpiecznie zatrzymać rozpędzony rower nawet na stromym zjeździe lub w mokrych warunkach. Dwutłokowy mechanizm gwarantuje dużą siłę hamowania.
- Kierownica o charakterystycznym kształcie (tzw. flara), czyli z szerszym dolnym chwytem, który ułatwia panowaniem nad rowerem na zjazdach albo w terenie.
- Wewnętrzne prowadzenie linek oraz ciekawe malowanie nadają ramie bardzo nowoczesny wygląd.
- Odporne na uszkodzenia koła z szerokimi oponami w rozmiarze 28 x 1,5”. Poprawiają stabilność jazdy poza utwardzonymi drogami i wyróżniają się dobrą ochroną przed uszkodzeniami.