KROSS Esker 4.0 GRX to efektowny gravel stworzony z myślą o rowerzystach poszukujących wszechstronności, komfortu oraz wytrzymałości. Będzie on niezawodny podczas jazdy zarówno po asfalcie, jak i trudniejszych, nieutwardzonych drogach. Jest to doskonały wybór dla osób szukających roweru na każdą okazję – od codziennej jazdy po mieście, po wielodniowe wyprawy po bezdrożach.
Stalowa rama z karbonowym widelcem
Podstawą konstrukcji tego eleganckiego gravelu jest solidna stalowa rama. Zastosowanie do produkcji tego materiału pozwoliło uzyskać mocną i trwałą podstawę, co przekłada się na jego wytrzymałość. Choć nie jest ona tak sztywna jak modele z ramą aluminiową, tak mocna konstrukcja stanowi dobrą podstawę do montażu akcesoriów bikepackingowych.
Model Esker 4.0 GRX otrzymał także karbonowy widelec poprawiający amortyzację i zwiększający komfort podczas jazdy po nierównościach. By zapewnić najlepszą trwałość lakieru i chronić ją przed uszkodzeniami mechanicznymi czy korozją, rama została pomalowana metodą proszkową.
Napęd Shimano GRX
Serce KROSSa Esker 4.0 stanowi niezawodny napęd Shimano GRX w kombinacji 2x10, zaprojektowany specjalnie do rowerów gravelowych. Umożliwia on precyzyjną, szybką i powtarzalną zmianę biegów.
Oferuje także szeroki zakres przełożeń, idealny zarówno dla stromych podjazdów, jak i dynamicznej jazdy po bardziej płaskim terenie.
Na napęd w tym modelu składają się:
Przerzutka przednia Shimano GRX FD-RX400, 2s;
Przerzutka tylna Shimano GRX RD-RX400, 10s;
Klamkomanetki Shimano Tiagra ST-4700;
Mechanizm korbowy FSA Omega (46-36T);
Kaseta Shimano GRX CS-HG500 (11-34T).
Hamulce – zwróć uwagę na wybraną wersję
Rower został wyposażony w hamulce tarczowe, różne w zależności od wybranej wersji roweru:
Tarczowe hydrauliczne – wykonane przez Shimano i wywodzące się z niezwykle cenionej grupy GRX RX400. Dzięki "hydraulikom" zyskujesz znakomite wyczucie zacisków z poziomu klamek, dużo lepsze niż w przypadku mechanicznych części.
Tarczowe mechaniczne – gwarantują niezawodne hamowanie w każdych warunkach pogodowych i mogą być łatwo serwisowane. Bez względu na to, czy jest mokro, sucho, czy też przejeżdżasz po piaszczystym terenie – zawsze możesz być pewny skuteczności.
W każdej wersji zastosowano tarcze SM-RT30 160/160mm, które dają świetną kontrolę nad prędkością.
Koła i opony
Rower otrzymał lekkie aluminiowe koła z szybkozamykaczem w rozmiarze 28”. By zmaksymalizować radość z jazdy w terenie, producent postawił na szerokie opony WTB Resolute 700x42C, które doskonale sprawdzają się na szutrowych i nierównych nawierzchniach. Zapewnią one rewelacyjną stabilność i przyczepność w trudnym terenie, jednocześnie zachowując dobre właściwości jezdne na asfalcie.
Komfort i ergonomia
Zintegrowane mocowania na bagażniki oraz błotniki sprawiają, że KROSS Esker 4.0 GRX to idealny wybór do treningu na asfalcie, ale także do długich wypraw z w pełni załadowanymi sakwami. Geometria roweru jest dobrze zbalansowana, przez co oferuje stabilną, wygodną pozycję podczas długich i wyczerpujących przejazdów.
Technologie
e-gwarancja Kross
Rowery marki Kross objęte są internetowym systemem gwarancyjnym, który zastępuje fizyczne karty i książeczki. Aby skorzystać ze-gwarancji, należy postępować zgodnie z instrukcją zamieszczoną na stronie producenta.
Shimano GRX
Shimano GRX to seria osprzętu zaprojektowana specjalnie z myślą o gravelach. Należą do niej elementy napędu, a także hamulce, koła, piasty oraz pedały zatrzaskowe z systemem SPD. Komponenty układu napędowego wchodzące w skład tej grupy charakteryzują się niską masą, a także bardzo wysoką kulturą pracy. Do wyboru są wersje 10-, 11- i 12-rzędowe, w tym również podzespoły elektroniczne Di2.
Marka
Kross
Firma z Przasnysza to jeden z czołowych polskich producentów rowerów, które sprawdzają się w każdym z wiodących segmentów. Kross dostarcza zarówno szosówki, jak i modele MTB, e-biki, crossówki czy gravele dostępne w popularnej serii Esker. Ambicje marki od dawna sięgają dużo dalej niż bycie montownią rowerową – warto wspomnieć chociażby o należącej do przedsiębiorstwa fabryce karbonowych ram i komponentów. Z rocznika na rocznik rowery Krossa są coraz bardziej dostosowane do użytkownika – to ukłon w stronę klientów wymagających zmian geometrii czy większej liczby miejsc montażowych do swoich wypraw.
Wspornik kierownicyAluminiowy, średnica 31.8mm, wznios 7°, długość 80mm
SiodłoWTB Volt Sport
Wspornik siodłaAluminiowy 27.2mm, długość 350mm
Pedałybrak w zestawie
Informacje handlowe
Kod EAN5902262082754
Kod producentaKREK4Z28X21M007420
Dane producentaKross S.A. Leszno 46 , 06-300, Przasnysz Polska kross@kross.pl https://kross.eu
Geometria ramy
Dopasowanie rozmiaru ramy
Tabela rozmiarów
TABELA ROZMIARÓW [cm]
Rozmiar ramy
51 cm
53 cm
55 cm
57 cm
Rozmiar koła
28"
28"
28"
28"
Wzrost
160 - 170
168 - 178
176 - 186
184 - 194
ST Długość rury podsiodłowej
470
510
530
560
TT Efektywna długość górnej rury
510
530
550
570
HT Długość główki ramy
105
120
135
155
SA Kąt rury podsiodłowej
75
74
73,5
73
HA Kąt główki ramy
69
71
71,5
71
CS Długość tylnych widełek
435
435
435
435
WB Baza kół
1018
1025
1028
1049
Reach
367
371
381
391
Stack
532
554
570
587
BB Drop
70
70
70
70
Ramy Gravele i przełajowe
Rozmiar ramy szosowej wyrażany jest w centymetrach. Oznacza on efektywną długość górnej rury. Mierzymy ją od rury podsiodłowej do główki ramy.... więcej >> Co ważne, linia ta jest pozioma, co nie zawsze pokrywa się z nachyleniem rury górnej w rowerze. Wielkość ta może się różnić w zależności od producenta.
<< mniej
Geometria ramy
Wybierz rozmiar ramy:
Rozmiar koła
28"
Wzrost
176-186
ST Długość rury podsiodłowej
530
TT Efektywna długość górnej rury
550
HT Długość główki ramy
135
SA Kąt rury podsiodłowej
73,5
HA Kąt główki ramy
71,5
CS Długość tylnych widełek
435
WB Baza kół
1028
Reach
381
Stack
570
BB Drop
70
BB DROP
CS
HA
HT
MAX
MIN
PK
REACH
SA
ST
STACK
TT
WB
WK
WS
Opinie o modelu
Dostawa
W ramach dostawy oferujemy:
różne rodzaje przesyłki kurierskiej
odbiór złożonego roweru w punkcie (czas złożenia: do 3 dni roboczych).
Rowerki biegowe nie podlegają usłudze „wstępnego złożenia” oraz „całkowitego montażu z odbiorem w punkcie”.
Dodatkowo rowerki biegowe, a także dziecięce w rozmiarach 12-, 14- i 16 cali nie są dostarczane w ramach usługi
„roweru gotowego do jazdy”. Dostępne dla wybranego modelu metody dostawy znajdziesz w kolejnych krokach składania zamówienia.
Rower do samodzielnego złożenia
Masz już pewne doświadczenie?
Potrafisz sam złożyć rower i przygotować go do sezonu?
Jeśli czas spędzony w przydomowym warsztacie sprawi Ci przyjemność, wybierz wysyłkę produktu do samodzielnego złożenia z koniecznością regulacji osprzętu*.
Dostarczymy do Ciebie rower w fabrycznym stanie**.
Pamiętaj, aby zapoznać się z warunkami gwarancji.
W większości przypadków, aby rower spełniał jej wymogi, po przejechaniu 100 km należy udać się do serwisu na przegląd.
Dostawa kurierem:
GRATIS!
Rower wstępnie złożony
Posiadasz podstawową wiedzę, która pozwoli Ci na dokończenie montażu?
Zamów rower wstępnie złożony i wyregulowany przez naszego specjalistę,
a następnie wyprostuj kierownicę, przykręć mostek i pedały**.
Tych kilka kroków wystarczy, by przygotować rower do pierwszej jazdy*. Po przejechaniu
100 km należy udać się do serwisu na przegląd, celem spełnienia wymogów gwarancji
oraz dokładnego wyregulowania przerzutek i hamulców.
Dostawa kurierem:
GRATIS!
Koszt usługi:69,99 zł
Rower złożony gotowy do jazdy
Zamów rower złożony i wyregulowany przez naszego specjalistę*.
Pod wskazany przez Ciebie adres dostarczymy wybrany model w dużym,
ponadgabarytowym kartonie, dzięki czemu unikniesz kłopotliwego doręczania
na palecie. Nie martw się też o dokręcanie części, szukanie serwisu
oraz regulację przerzutek i hamulców. Zadbamy o wszystko, aby można było
od razu wskoczyć na siodełko, ciesząc się z nowego, w pełni sprawnego roweru!**
Pamiętaj, aby po przejechaniu około
100 km udać się do serwisu na pierwszy przegląd gwarancyjny oraz ponowną
regulację niektórych komponentów. Jest to niezbędne, aby rower spełniał
wymogi gwarancyjne, a jazda na nim była całkowicie bezpieczna.
Dostawa kurierem:
GRATIS!
Koszt usługi: 299 zł
Odbiór w punkcie – rower gotowy do jazdy
Wybierz darmową dostawę roweru do najwygodniejszego dla Ciebie punktu odbioru.
W wybranym serwisie zostanie on złożony i przygotowany do jazdy*/**.
Koszt usługi klient ustala z serwisem,
w którym dokonuje płatności przy okazji odbioru roweru.
Dostawa kurierem do serwisu w Twoim mieście
Koszt usługi:Cena złożenia roweru zależy od wybranego punktu odbioru
Dostawa kurierem:
GRATIS!
*Przed ruszeniem w pierwszą trasę koniecznie zweryfikuj, czy rower jest odpowiednio przygotowany do użytkowania. Zalecamy sprawdzenie stanu wszystkich łączeń śrubowych, ze szczególnym uwzględnieniem elementów wpływających na bezpieczeństwo (śrub kierownicy, mostka, zacisku sztycy podsiodłowej, mocowania kół). Skontroluj pracę kierownicy, przerzutek czy hamulców. W razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktuj się z profesjonalnym serwisem rowerowym.
** Wybrane modele rowerów nie są wyposażone fabrycznie przez producentów w pedały. Jest to celowy zabieg - doświadczeni rowerzyści dobierają odpowiednie systemy wg własnych preferencji. Informacja o pełnym wyposażeniu roweru dostępna jest w opisie, specyfikacji i na fotografiach danego modelu na naszej stronie i w karcie produktu.