Pochodzący z rodziny przasnyskich graveli Esker 2.0 to propozycja dla każdego, kto szuka uniwersalnego roweru. Pełna udogodnień rama drugiej generacji ma liczne miejsca montażowe na torby, koszyki z bidonami, błotniki, podpórkę czy bagażnik. Otwory znajdują się też na karbonowym widelcu, świetnie tłumiącym drgania i wpływającym na niską masę całej konstrukcji (ok. 11,55 kg wg. producenta). Szerokie widełki pozwalają zamontować oponę do aż 50 mm szerokości, a fabrycznie mocowany jest model, który również można uznać za terenowy – mowa o WTB Resolute Comp 42C.
Kross Esker 2.0 – gravel gotowy na teren
Oprócz samej konstrukcji, zasługującej na szczególną uwagę, rower wyposażono w ciekawy osprzęt i wygodne elementy w postaci owijki fi’zi:k oraz siodełka Selle Royal Comfort Groove. Dzięki mechanicznym hamulcom tarczowym bezpiecznie zwolnisz nawet w warunkach rzęsistego deszczu. Pozbawiony przedniej przerzutki napęd microSHIFT pozwala z kolei dostosować się do nawet znacznych przewyższeń – powodem jest dziesięciokoronkowa kaseta 11-48T.
Najważniejsze zalety Eskera 2.0:
- Rama Esker drugiej generacji – komponent cechuje się większą progresywnością w stosunku do poprzedniej wersji (mniejszy stack/reach, krótszy tylny trójkąt) i ma niżej osadzony środek suportu, co przydaje się w terenie i podczas jazdy z bagażem.
- Karbonowy widelec – jest lekki i zapewnia dobrą amortyzację podczas jazdy np. na kamieniach czy kostce brukowej.
- Szerokie ogumienie (42 mm) oraz możliwość montażu jeszcze szerszych opon (do 50 mm), a także amortyzatora (pełna kompatybilność z RockShox Rudy 30 mm).
- Hamulce tarczowe – doskonała skuteczność hamowania w niepogodę.
- Napęd 1x10 z kasetą o bardzo szerokim zakresie przełożeń 11-48T sprawdzi się na podjazdach.
- Sztywne osie przekładają się na dokładne dopasowanie tarcz i zacisków oraz brak możliwości wypadnięcia koła w terenie.
- Najwyższa estetyka uzyskana m.in. dzięki wewnętrznemu prowadzeniu przewodów, malowaniu proszkowemu i takim komponentom jak owijka fi’zi:k czy siodełko Selle Royal.