Pochodzący z rodziny przasnyskich graveli Esker 2.0 to propozycja dla każdego, kto szuka uniwersalnego roweru. Pełna udogodnień rama drugiej generacji ma liczne miejsca montażowe na torby, koszyki z bidonami, błotniki, podpórkę czy bagażnik. Otwory znajdują się też na karbonowym widelcu, świetnie tłumiącym drgania i wpływającym na niską masę całej konstrukcji (ok. 11,55 kg wg. producenta). Szerokie widełki pozwalają zamontować oponę do aż 50 mm szerokości, a fabrycznie mocowany jest model, który również można uznać za terenowy – mowa o WTB Resolute Comp 42C.
Kross Esker 2.0 – gravel gotowy na teren
Oprócz samej konstrukcji, zasługującej na szczególną uwagę, rower wyposażono w ciekawy osprzęt i wygodne elementy w postaci owijki fi’zi:k oraz siodełka Selle Royal Comfort Groove. Dzięki mechanicznym hamulcom tarczowym bezpiecznie zwolnisz nawet w warunkach rzęsistego deszczu. Pozbawiony przedniej przerzutki napęd microSHIFT pozwala z kolei dostosować się do nawet znacznych przewyższeń – powodem jest dziesięciokoronkowa kaseta 11-48T.
Najważniejsze zalety Eskera 2.0:
Rama Esker drugiej generacji – komponent cechuje się większą progresywnością w stosunku do poprzedniej wersji (mniejszy stack/reach, krótszy tylny trójkąt) i ma niżej osadzony środek suportu, co przydaje się w terenie i podczas jazdy z bagażem.
Karbonowy widelec – jest lekki i zapewnia dobrą amortyzację podczas jazdy np. na kamieniach czy kostce brukowej.
Szerokie ogumienie (42 mm) oraz możliwość montażu jeszcze szerszych opon (do 50 mm), a także amortyzatora (pełna kompatybilność z RockShox Rudy 30 mm).
Hamulce tarczowe – doskonała skuteczność hamowania w niepogodę.
Napęd 1x10 z kasetą o bardzo szerokim zakresie przełożeń 11-48T sprawdzi się na podjazdach.
Sztywne osie przekładają się na dokładne dopasowanie tarcz i zacisków oraz brak możliwości wypadnięcia koła w terenie.
Najwyższa estetyka uzyskana m.in. dzięki wewnętrznemu prowadzeniu przewodów, malowaniu proszkowemu i takim komponentom jak owijka fi’zi:k czy siodełko Selle Royal.
Technologie
e-gwarancja Kross
Rowery marki Kross objęte są internetowym systemem gwarancyjnym, który zastępuje fizyczne karty i książeczki. Aby skorzystać ze-gwarancji, należy postępować zgodnie z instrukcją zamieszczoną na stronie producenta.
Marka
Kross
Firma z Przasnysza to jeden z czołowych polskich producentów rowerów, które sprawdzają się w każdym z wiodących segmentów. Kross dostarcza zarówno szosówki, jak i modele MTB, e-biki, crossówki czy gravele dostępne w popularnej serii Esker. Ambicje marki od dawna sięgają dużo dalej niż bycie montownią rowerową – warto wspomnieć chociażby o należącej do przedsiębiorstwa fabryce karbonowych ram i komponentów. Z rocznika na rocznik rowery Krossa są coraz bardziej dostosowane do użytkownika – to ukłon w stronę klientów wymagających zmian geometrii czy większej liczby miejsc montażowych do swoich wypraw.
Wspornik kierownicyAluminiowy, średnica 31.8mm, wznios 7°, długość 90mm
SiodłoSelle Royal Comfort Groove
Wspornik siodłaAluminiowy, średnica 27.2mm, długość 350mm
Pedałybrak w zestawie
Informacje handlowe
Kod EAN5902262082815
Kod producentaKREK2Z28X20M006648
Dane producentaKross S.A. Leszno 46 , 06-300, Przasnysz Polska kross@kross.pl https://kross.eu
Geometria ramy
Dopasowanie rozmiaru ramy
Tabela rozmiarów
TABELA ROZMIARÓW [cm]
Rozmiar ramy
54,5 cm
56 cm
57,5 cm
59 cm
Rozmiar koła
28"
28"
28"
28"
Wzrost
168 - 174
173 - 179
177 - 183
181 - 187
ST Długość rury podsiodłowej
460
485
510
535
TT Efektywna długość górnej rury
545
561
577
591
HT Długość główki ramy
120
135
155
175
SA Kąt rury podsiodłowej
73,5
73,5
73,5
73,5
HA Kąt główki ramy
70,5
70,5
70,5
70,5
CS Długość tylnych widełek
430
430
430
430
WB Baza kół
1028
1045
1062
1077
Reach
376
387
398
406
Stack
572
586
605
624
BB Drop
75
75
75
75
Tabela rozmiarów i geometria roweru na podstawie danych ze strony producenta KROSS
Ramy Gravele i przełajowe
Rozmiar ramy szosowej wyrażany jest w centymetrach. Oznacza on efektywną długość górnej rury. Mierzymy ją od rury podsiodłowej do główki ramy.... więcej >> Co ważne, linia ta jest pozioma, co nie zawsze pokrywa się z nachyleniem rury górnej w rowerze. Wielkość ta może się różnić w zależności od producenta.