Seria Giant Revolt od zawsze umożliwiała gładkie zjazdy z szosy na szutry, a nawet ma zacięcie terenowe. Potwierdzeniem jest Revolt 0, czyli rower zbudowany na lekkiej aluminiowej ramie, z karbonowo-kompozytowym widelcem oraz napędem Shimano GRX 2x12. Montowane fabrycznie opony Maxxis Rambler/Ravager TR mają 40 mm szerokości, dlatego pozwolą zarówno łatwo eksplorować żużlowe drogi, jak i nieco zboczyć na trasy gruntowe.
Giant Revolt 0 – sportowy gravel na wymagające drogi
Konstrukcja Revolta 0 łączy wygodę z możliwościami szybkiej jazdy – geometria jest bardzo zrównoważona. Stosunek parametru Stack do Reach wynosi ok. 1,51, główka ramy ma 71,5°, a rury podsiodłowej 73,5° (rozmiar 56 cm). To wszystko sprawia, że ciężko o bardziej uniwersalny rower szutrowy, który dodatkowo można pochwalić za wysoką sztywność i lekkość (kompozytowy widelec z karbonową rurą sterową w standardzie OverDrive).
Napęd Shimano GRX 2x12 z korbą i suportem FSA
Zaletą Revolta 0 jest też napęd z przerzutkami cenionej przez rowerzystów gravelowych grupy Shimano GRX 820. Dzięki wyścigowej kasecie szosowej (11-34T, Shimano 105) oraz korbie FSA Omega Modular AGX+ (48/32T) otrzymujesz zakres przełożeń wynoszący 464% – z pewnością starczy na nawet mocno pofałdowane trasy. Warto dodać, że hydrauliczne hamulce tarczowe również mają logo GRX, ale tarcze to już autorski wyrób Gianta (MPH, 160/160 mm).
Najważniejsze cechy Gianta Revolt 0:
- Lekka aluminiowa rama (Aluxx),
- Widelec kompozytowy z karbonową rurą sterową – ma niską masę i dobrze tłumi drgania,
- Kierownica Giant Contact XR z lekką flarą dla lepszego komfortu w terenie,
- Shimano GRX – z tej cenionej grupy gravelowej pochodzą przerzutki, manetki i hamulce),
- Koła Giant S-X2 Disc w systemie tubeless ready z oponami Maxxis (40 mm).
Technologie
Tubeless Ready System (TRS)
Oznaczenie kompatybilności z systemem bezdętkowym, na który składają się dedykowane obręcze, taśmy i płyny uszczelniające, specjalne zawory i w końcu opony. Zastosowanie tych elementów może pozytywnie wpłynąć na zmniejszanie masy roweru, ale przede wszystkim oznacza brak konieczności stosowania dętek. Zwiększa to niezawodność systemu, gdyż eliminuje ryzyko drobnych przebić, które zatyka wspomniany płyn. Dodatkowo pozwala na jazdę z niższym ciśnieniem, co poprawia trakcję, zwiększa komfort podróżowania, a także niweluje tarcia generowane na styku dętki i opony. Konstrukcja przewidziana jest do użytku z hamulcami tarczowymi.