Wild FS H30 to najbardziej podstawowa wersja elektrycznego roweru enduro z aluminiową ramą u Orbei. Nie oznacza to jednak, że hiszpańska marka poszła w tym modelu na kompromisy. Zastosowano w nim wysokiej jakości amortyzator RockShox 35 Silver TK sprężyną Solo Air oraz damper Fox Float DPS Performance – oba ze skokiem 160 mm. W kwestii napędu postawiono na sprawdzone 1x12 od Shimano, złożone z przedniej przerzutki XT M810, kasety M6100 10-51T oraz manetek Deore M6100.
Tak jak wszystkie rowery z serii Wild FS, w wersji H30 zastosowano odświeżoną geometrię ramy. Najważniejsze zmiany to:
Łagodniejszy kąt główki (65,5°) – lepsza stabilność.
Obniżony suport – przeniesiony środek ciężkości, łatwiejsze wchodzenie w zakręty.
Wydłużona kierownica – poprawiony balans.
Większa baza kół (1203 mm w rozmiarze M) – stabilność przy dynamicznych zjazdach.
Stromy kąt między rurą podsiodłową a ziemią – lepsza pozycja.
Krótka rura podsiodłowa – odpowiednią do długich sztyc opuszczanych.
BOSCH Performance CX Cruise, BDU450CX
W innych rowerach elektrycznych Orbea stosuje silniki elektryczne o mniejszym momencie obrotowym, aby zapewniać naturalniejsze wrażenia z jazdy. Jednak w tym E-MTB producent postawił na mocny silnik Boscha – Performance CX Cruise 250W, 85 Nm. W trybie maksymalnego działania zapewnia on moc pozwalającą na podjeżdżanie nawet pod najbardziej strome górki.
Silnik jest zasilany przez wydajną baterię PowerTube o pojemności 500 Wh. Taki zestaw pozwala na przejechanie wielu kilometrów po najciekawszych trasach.