Orbea Kemen MID 10 to rower elektryczny zaprojektowany do codziennego poruszania się po mieście i okazjonalnych wycieczek w łagodnym terenie. Doskonale sprawdzi się jako środek transportu do pracy lub na zakupy. Z powodzeniem zastąpi samochód, co przyniesie Ci spore oszczędności. Może być również z powodzeniem wykorzystywany w na niewymagających ścieżkach szutrowych czy na ubitych drogach leśnych. Jego projektanci zadbali, aby gwarantował maksymalny komfort, radość z jazdy oraz wydajność. Pamiętali również o aspekcie wizualnym, co sprawia, że produkt naprawdę świetnie się prezentuje. Model ma również wszelkie przydatne dodatki, takie jak oświetlenie, błotniki oraz mocny bagażnik tylny.
Wygodna geometria ramy
Jeden rzut oka wystarczy, aby stwierdzić, że wsiadanie na ten rower nie będzie sprawiało żadnego problemu. Nisko poprowadzone rury znacznie zwiększają komfort użytkowania i pozwalają również na bezproblemowy postój, kiedy np. przyjdzie nam czekać na światłach.
Kryte prowadzenie przewodów sprawia, że całość wygląda przyjemnie dla oka. Do stworzenia ramy wykorzystano mocy stop aluminium 6061. To materiał wytrzymały i odporny na rdzę. Rury ukształtowane poprzez hydroformowanie cechują się nienagannym kształtem i niższą masą.
Niezawodne wspomaganie
Nietrudno się domyślić, że ogromny atut w tym rowerze stanowi jego wspomaganie. Producent wyposażył go w centralnie usytuowany silnik Shimano EP 8, charakteryzujący się:
- Mocą 250 W
- Momentem obrotowym 85 Nm
Takie parametry zapewniają potężne wsparcie podczas jazdy w mieście i w lekkim terenie. Dzięki temu dojedziesz do pracy szybko i bez zmęczenia. Jednostkę obsługuje się za pomocą manetki gazu. Jest ona zlokalizowana w pobliżu chwytu, nie będzie więc konieczności odrywania ręki od gripa, żeby zmienić tryb pracy silnika. Wszystkie niezbędne informacje dotyczące nie tylko wspomagania, ale również samej jazdy widoczne są na ekranie Shimano Steps SC-EM800.
Do pracy jednostki konieczny jest oczywiście akumulator. W tym modelu producent zastosował ogniwo zintegrowane z ramą, wyróżniające się pojemnością 540 Wh. Pozwala on na pokonanie do 120 km w trybie eco!
Amortyzator FOX
Aby ułatwić poruszanie się po bardziej wymagających nawierzchniach oraz w lekkim terenie, Orbea Kemen MID 10 wyposażono w olejowo-powietrzny amortyzator FOX 34 Float AWL o skoku 100 mm. Znacznie zmniejszy on wstrząsy powstałe przy kontakcie przedniego koła z krawężnikiem lub innymi przeszkodami. Ograniczy też uciążliwe drgania kierownicy, co odczuwalnie wpłynie na zwiększenie komfortu jazdy.
Napęd Shimano XT
Projektanci nie stosowali żadnych kompromisów, dlatego napęd 1x11 wyposażono w komponenty z wysokiej grupy Shimano XT. Przerzutka, manetka i kaseta należą do najnowszej serii wyposażonej w technologię Linkglide, która ułatwia zmianę biegów i cechuje się zwiększoną wytrzymałością dostosowaną do rowerów elektrycznych. Dodatkowo w przerzutce wykorzystano system Shadow Plus, co zwiększa napięcie łańcucha i zapobiega jego spadaniu. Cały układ wyróżnia się precyzyjną, niezawodną pracą, co gwarantuje przyjemność podczas pokonywania kolejnych kilometrów.
Mocne hamulce
Jazda na rowerze elektrycznym wiąże się z dużymi obciążeniami dla układu hamowania, dlatego w tym modelu zastosowano niezawodne, hydrauliczne hamulce tarczowe Magura MT5 E-STO.
Cechuje je nie tylko świetna modulacja, gwarantująca płynną kontrolę prędkości, ale również niezawodność. Doskonale poradzą sobie zarówno w suche dni, jak i podczas jazdy w deszczu.
Duże koła i bezdętkowe opony
Duże, 29-calowe koła pozwalają na płynną jazdę po niewielkich nierównościach. Mocnych obręczy Orbea OC1 Tubeless Ready bez problemu zniosą duże obciążenia, a założone na nie bezdętkowe opony Schwalbe G-One Allround zapewniają dobrą przyczepność na ścieżkach asfaltowych i szutrowych.