Haibike Adventr FS 10 to e-MTB z pełnym zawieszeniem oraz wyposażeniem charakterystycznym dla trekkingów. Zdecydowanie należy uznać go za jeden z najodważniej zaprojektowanych rowerów elektrycznych od niemieckiego producenta. Model ma wszystko, czego mogą zapragnąć użytkownicy stawiający na maksymalny komfort jazdy – mocne wspomaganie elektryczne, tłumiącą wszystkie nierówności amortyzację, a także najbardziej funkcjonalne akcesoria wyprawowe, czyli zintegrowane oświetlenie, błotniki tylny bagażnik.
Jak sugeruje nazwa modelu, Adventr FS 10 jest rowerem idealnym dla poszukiwaczy przygód. Świetne nadaje się do długodystansowych wypraw po trasach obfitujących w strome podjazdy oraz trudno przejezdne drogi. Oprócz tego sprawdzi się przy codziennym poruszaniu się po mieście, np. przy dojazdach do pracy.
Najważniejsze cechy:
- Nowoczesny silnik centralny Yamaha PW-X3. Najlepsza jednostka od japońskiego producenta jest lekka i ma kompaktowe wymiary, a mimo to oferuje 85 Nm momentu obrotowego. Wspomaganie ma bardzo sportowy charakter, dlatego od razu po naciśnięciu na pedały może generować dużą moc. Model opracowano w myśl koncepcji Pure Ride. Spora dynamika pracy zapewnia ogromną radość z jazdy.
- Zintegrowana w dolnej części ramy bateria o pojemności 725 Wh. Umożliwia ona długą pracę silnika elektrycznego. System daje także opcję dołożenia dodatkowego akumulatora – specjalnego Range Extendera, który zwiększa zasięg o dodatkowe 360 Wh, czyli w optymalnych warunkach nawet kilkadziesiąt kilometrów.
- Na dłuższe trasy można łatwo zamocować dodatkową baterię za pomocą systemu Range Extender, co pozwala zwiększyć zasięg o kolejne 360 Wh
- Pełne zawieszenie bazujące na technologii amortyzacji powietrznej. Zarówno widelec Fox 34 Float, jak i damper Fox Float DPS Performance EVOL LV Trunnion mają 140 mm skoku, czyli typowo trailową wartość. Sprawnie tłumi on wstrząsy w różnych warunkach, nawet na wymagających trasach w górach.
- Napęd 1x12 składający się z niemal pełnej grupy SRAM NX Eagle. Uzupełnia go korba dobrze dopasowana do współpracy z silnikiem centralnym. Mechanizm zapewnia szeroki zakres przełożeń i pracuje bardzo precyzyjnie. Doskonale odpowiada wymagającym kolarzom.
- Mocne i niezawodne hydrauliczne hamulce tarczowe z 4-tłoczkowymi zaciskami, a także największymi dostępnymi tarczami – 203 mm z przodu i tyłu.