
WTB to amerykański producent części i akcesoriów rowerowych projektowanych i przeznaczonych specjalnie do rowerów górskich.Historia firmy WTB sięga 1982 roku, a produkowane przez nią komponenty charakteryzują się innowacyjnością, oryginalnym wzornictwem,najwyższą jakością wykonana oraz ponadprzeciętną wytrzymałością.
Obręcz marki WTB przeznaczona do użytku z hamulcami tarczowymi. Połączenie najwnowszych technologii sprawia, że mamy do czynienia z obręczą lekką, sztywną i wytrzymałą. Świetnie sprawdzi się w XC i maratonach.
- Wykonana z lekkiego i wytrzymałego aluminium.
- TCS - obręcz kompatybilna z systemami bezdętkowymi, może być jednak używana z dętką.
- I-Beam - centralne wzmocnienie usztywniające obręcz.
- Unbendium Bulge - dodatkowa warstwa aluminium na ściance obręczy wzmacnia i usztywnia konstrukcję przy niewielkim wzroście masy.
- 4D - proces nawiercania otworów powodujący idealne dopasowanie nypli i redukujący naprężenia.
- On Ramp - wyprofilowanie poprawiające połączenie opony z obręczą, ułatwia zakładanie opony.
- Szerokość wewnętrzna 19, 23 lub 25 mm.
- Rekomendowana szerokość opony: i-19: 28-62mm, i-21: 35-62mm, i-23: 37-62mm.
- Dedykowana do Cross Country, All Mountain.
- Przeznaczona do użytku z hamulcami tarczowymi.

WTB stosuje w swych obręczach innowacyjne rozwiązania sprawiające, że koła są wyjątkowo lekkie, sztywne i wytrzymałe, a stosowanie opon bezdętkowych jest łatwe i nie sprawiające problemów. Profil obręczy TCS został zaprojektowany specjalnie do opon TCS lub UST ale z powodzeniem można go stosować również z systemami dętkowymi. Profil ten zwiększa sztywność całej konstrukcji. Podczas montażu opon bezdętkowych (TCS lub UST) z użyciem obręczy TCS potrzeba dużo mniejszego ciśnienia początkowego by napompować oponę. W większości przypadków można poradzić sobie zwykłą ręczną pompką. Global Bead System to nowatorskie mocowanie opony na obręczy - dzięki głębszym rowkom wzdłuż krawędzi opona jest pewnie osadzona. I-beam to dwuteownik, wzmacniający obręcz w centralnej części, przeciwdziałający naprężeniu szprych i zapewniający sztywność boczną. Unbendium Bulge to dodatkowa warstwa aluminium na ściance rawki, która ma za zadanie usztywnić całą obręcz. Dodatkowo sprawia iż cała konstrukcja jest mocniejsza, a wzrost wagi niewielki. Technologia ta wykorzystywana jest w obręczach LaserDisc. 4D Drilling to nowatorski sposób nawiercania otworów na szprychy pod odpowiednim kątem, dzięki czemu unika się niepotrzebnych naprężeń na obręczy. Obręcze wykonane są ponadto z wysokiej jakości wytrzymałego aluminium WT69 Alloy.