Kiedy Stan Koziatek zakładał firmę Stan's No Tubes jego misją było rozwiązanie problemu podatnego na przebicie ogumienia rowerowego. Zaprojektowane przez niego w 2001 r. systemy uszczelniające, opony i dedykowane do nich obręcze do dziś są obowiązującym na rynku standardem. Rozwiązania wdrożone przez Stan's No Tubes są wyborem zarówno amatorów jak i zawodników startujących na olimpiadach. Producent poza oponami i obręczami oferuje również najwyższej jakości kompletne zestawy kół do rowerów szosowych i MTB.
Wysokiej jakości uniwersalne koła do rowerów górskich. Trwałe i lekkie przeznaczone głównie do All Mountain i Trialu. Łączą w sobie ultralekki profil obręczy Crest z profilem niezniszczalnej obręczy Flow EX.
- W komplecie adaptery do standardowych osi na szybkozamykacz, oraz do osi 15mm (przód) i 12mm (tył).
- Najbardziej wszechstronny design obręczy w ofercie Stan's No Tubes.
- BST (Bead Socket Technology) dla doskonałego spasowania z oponami bezdętkowymi.
- Lekki profil obręczy z wewnętrznym wzmocnieniem.
- Szerokość 24,6 mm pozwala na założenie szerokich opon.
- Mocowanie tarczy hamulcowej na 6 śrub.
- Kompatybilne zarówno z systemem bezdętkowym jak i standardowym ogumieniem opona+dętka.
- Szprychy 2.0/1.7 Black Stainless
- Waga zestawu: 1634g
Stan’s NoTubes stosuje w swoich obręczach technologię BST, po rozwinięciu skrótu, znaną jako Bead Socket Technology. Czym dokładnie jest ta opatentowana technologia amerykańskiego producenta?
Bead Socket Technology – spolszczając oznacza to technologię poszerzonych ścianek bocznych obręczy.
Idea zabiegu poszerzenia obręczy ma znacząco zwiększa parametry całego koła.
Co więcej, obręcz nie tylko jest poszerzona, ale także obniżona, dzięki czemu komfort panowania nad rowerem podczas jazdy staje się lepszy, dzięki większej powierzchni opony przylegającej do podłoża. Dokładne działanie technologii BST przedstawia poniższy obrazek:
Poddając analizie powyższy schemat działania BST, można wysunąć następujące wnioski dla obręczy, w których zastosowano tą technologię:
- Można stosować niższe ciśnienie w oponie
- Niższe ciśnienie opony polepsza komfort prowadzenia
- Polepszony komfort prowadzenia to zasługa większej powierzchni opony, przylegającej do podłoża
- Podczas trudnych odcinków technicznych zmniejszone ciśnienie w oponie staje się kluczowe
- Zwiększona zostaje wytrzymałość obręczy
- Odpryski np. kamieni podczas jazdy nie będą tak uciążliwe dla koła
- Obniżone ścianki pozwalają na zmniejszenie wagi obręczy
Film pokazujący insalację systemu Tubeless przy pomocy obręczy NO TUBES: