Wybrana przez Ciebie konfiguracja jest aktualnie niedostępna. Zmieniliśmy parametry podświetlone na niebiesko, sprawdź je przed zakupem.
- Kurier DPD
Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Do kwietnia nie płacisz!
Oblicz ratęKoło przednie ZIPP 101 XPLR to element pierwszej linii produktowej amerykańskiego producenta stworzonej od podstaw z myślą o rowerach gravelowych, będącej częścią serii XPLR tworzonej wespół z markami SRAM oraz ROCK SHOX. Do jej produkcji wykorzystano doświadczenie zdobyte zarówno w produkcji kół szosowych, jak i enduro/trail. Dzięki temu powstało karbonowe koło zoptymalizowane aerodynamicznie, szybkie, ale również wytrzymałe i gotowe stawić czoła wyboistym szutrowym szlakom. Stworzone z myślą o rowerzystach poszukujących przygód wykraczających poza normy, w trakcie całodziennych wycieczek, czy wyczerpującego terenowego ścigania. W zależności od wariantu, są dostępne z bębenkiem Shimano/Sram, bądź XDR. Pełnię możliwości zagwarantuje zestawienie z dedykowanym kołem przednim.
Wraz z chęcią eksploracji nieznanych szlaków, bez rezygnacji z prędkości i zwinności znanej z rowerów, które niechętnie zjeżdżają z asfaltu, zaczęła powstawać nowa forma kolarstwa. Mowa o kategorii rowerów gravelowych, które nie tylko są bardzo uniwersalne w zastosowaniu, ale również są coraz chętniej wybierane przez osoby, które do tej pory były skrajnie zadeklarowane na konkretną kategorię kolarstwa, na inne spoglądając z przymrużeniem oka. Gravel łączy sprzeczne światy, zyskując popularność zarówno wśród kolarzy, jak i fanów szeroko pojętego MTB. Jednak, aby w pełni czerpać z jego korzyści, warto wyposażyć się w komponenty, które pozwolą korzystać zarówno z prędkości i wydajności, jak i zapewniające komfort, trwałość oraz niezawodność, niezależnie od napotkanych przeszkód. Takim właśnie produktem jest koło z serii 101 XPLR, które między innymi dzięki wykorzystaniu technologii MOTO, zapewnia pełną kontrolę i płynność jazdy w trudnym terenie, pozwalając zachować energię na dłuższą oraz szybszą jazdę.
Do niedawna obręcze o szerokości wewnętrznej bliskiej 20-23 mm były standardem dla rowerów cross-country i uniwersalnych all-mountain, w szosie było zdecydowanie węziej, natomiast szersze obręcze były zarezerwowane dla najbardziej ekstremalnych odmian kolarstwa górskiego. Czasy się zmieniają, a doświadczenie w produkcji kół potwierdza, że szersza obręcz to nie tylko więcej trakcji przy niższym ciśnieniu, ale również mniejsze opory toczenia i płynniejsza jazda bez wibracji. A dzięki kompatybilności z tubeless również zmniejszone ryzyko na nieprzewidziane przebicia. W omawianym komponencie producent zastosował asymetryczny profil o szerokości wewnętrznej 27 mm, połączony z konstrukcją Hookless. Pozwala to na bezproblemowy montaż opony i jej lepsze dopasowanie dla zmniejszenia zawirowań powietrza wytwarzających się w obrębie krawędzi. Ponadprzeciętne właściwości użytkowe to zasługa nie tylko doskonałej karbonowej obręczy, ale również niezawodnej piasty ZR1 o uszczelnionej konstrukcji – dla lepszej trwałości, z bębenkiem z 66 punktami zaczepienia – dla szybszej reakcji oraz z centerlock pod hamulce tarczowe.
MOTO
Koncepcja stworzenia obręczy z jednościenną konstrukcją, która pozwala jej "obracać się" po obu stronach linii szprych, podczas pokonywania szutrowych szlaków. Oznacza to ponadprzeciętną responsywność przy napotykaniu przeszkód, sprawiając wrażenie dodatkowego zawieszenia, pochłaniającego nierówności terenu. I to z zachowaniem trwałości i kontroli przy większych prędkościach. Aktywna praca obręczy pozwala zwiększyć odporność na uderzenia, zmniejszając jednocześnie szansę na przebicie opony, a także zwiększa przyczepność na nierównych zakrętach i zapewnia płynniejszą jazdę, z mniejszą amplitudą drgań, bez zbędnego angażowania i męczenia mięśni.
XPLR
Trzy marki, nieskończone sposoby na szutrowanie. Kolekcja XPLR to połączenie sił trzech marek – ZIPP, SRAM oraz Rock Shox. ZIPP usprawnia jazdę dzięki zaprojektowanemu specjalnie do jazdy na szutrze kompletowi kół, wraz z dedykowanymi oponami dla jeszcze większej trakcji. SRAM zapewnia niezawodne napędy bezprzewodowe AXS, w konfiguracji 1x12 oraz 2x12. Rock Shox przenosi komfort i użyteczność na nowy poziom, dzięki dedykowanym amortyzatorom o niskim skoku oraz lekkiej regulowanej sztycy z bezprzewodową technologią AXS. Osprzęt zbudowany od podstaw aż po żwir, dopasowany do potrzeb gravelowych rowerzystów.
XDR
Bębenek piasty w standardzie XDR to uniwersalny system montażowy SRAM do kaset szosowych z zębatkami mniejszymi niż 11 zębów oraz zakresem większym niż 11 rzędów. W efekcie umożliwia konfigurować lżejsze i bardziej wszechstronne układy napędowe (na przykład 2x12), bez konieczności wprowadzania nowych standardów szerokości tylnej osi czy przeprojektowywania piast. Po zastosowaniu dedykowanej podkładki dystansowej 1,85 mm za kasetą, jest również kompatybilny z kasetami w standardzie SRAM XD. Nowy standard zapewnia stabilniejsze połączenie kasety z piastą, optymalizując trwałość osi i łożysk oraz niwelując problem ’wgryzania się’ zębatek w aluminiowy sterownik.
Hookless
Metoda wytwarzania obręczy z gładkimi ściankami bez charakterystycznych haków na styku z oponą. Podobne rozwiązanie od wielu lat stosuje się w motoryzacji, a nawet w ogromnych Jumbo Jetach. Ustandaryzowana przez Europejską Organizację Techniczną do spraw Opon i Obręczy (ETRTO) średnica obręczy Hookless, zakłada odchylenie +/- 0,5 mm, natomiast ZIPP produkuje swoje obręcze z tolerancją +/- 0,1 mm, czego efektem jest gładsza i bardziej aerodynamiczna powierzchnia na styku opony z felgą, zmniejszająca opory powietrza. Obręcze Hookless są szersze, a zalecane przez ETRTO max ciśnienie powietrza niższe (do 73 PSI / 5 Bar), co finalnie poprawia płynność i wydajność jazdy.
Dożywotnia Gwarancja
Każdy Klient, kupując nowe koła i komponenty marki ZIPP otrzymuje globalną, dożywotnią gwarancję, obejmującą wady produkcyjne oraz wszelkie awarie osprzętu, które wystąpiły w trakcie jazdy na rowerze zgodnie z przeznaczeniem produktu. W takim przypadku amerykański producent wymieni go lub bezpłatnie naprawi. Warto podkreślić, że dożywotnia gwarancja dotyczy tylko pierwotnego właściciela i nie podlega przeniesieniu. Aby móc z niej skorzystać należy posiadać dowód zakupu.
Marka ZIPP powstała w 1988 roku w Indy, czyli amerykańskiej kolebce wyścigów samochodowych. Założyciel marki, inżynier sportów motorowych, Leigh Sargent, specjalizował się w naprawach, modyfikacjach, produkcji i aerodynamice samochodów Indy 500. Pasjonował się również kolarstwem i po zbadaniu rowerowych kół dyskowych dostrzegł potencjał do zaprojektowania czegoś lepszego i szybszego. Dzięki innowacyjnemu podejściu, m. in. z wykorzystaniem tunelu aerodynamicznego, ZIPP stworzył szereg kół, które szybko stały się ulubioną bronią aero dla licznych kolarzy zawodowych. W 2007 roku marka dołączyła do brandu SRAM, co zapewniło dodatkową wiedzę oraz zasoby, będące zalążkiem obecnego sukcesu. Aktualnie ZIPP posiada serie produktów od ścigania szosowego, przez uniwersalne koła endurance i gravel do kół enduro/trail. Ponadto marka tworzy takie komponenty jak: kierownice, mostki, sztyce czy od niedawna również dedykowane opony. Misja firmy od początku pozostaje niezmieniona: Making You Faster!
Specyfikacja
Informacje
Informacje handlowe
Opinie o modelu
Ten produkt nie był jeszcze oceniany.Produkty w CentrumRowerowe.pl oceniają tylko nasi klienci po zakupie i przetestowaniu produktu.
Dostawa
Dla tego rodzaju produktu oferujemy dostawę
kurierem DPD.Zapewniamy, że wysyłane przez nas przesyłki pakowane są z najwyższą dbałością. Dokładamy wszelkich starań, aby produkty były odpowiednio zabezpieczone i dotarły do Klientów w nienaruszonym stanie. Dbamy także o środowisko, w większości przesyłek używamy przyjaznych ekologicznie opakowań i wypełniaczy pochodzących z recyklingu.
Zamówienie internetowe możesz odebrać w jednym z naszych sklepów stacjonarnych. Chcesz skorzystać z tej możliwości? Dodaj produkty do koszyka i wybierz bezpłatną opcję dostawy „Odbiór w sklepie”.
Informację o gotowości zamówienia do odbioru otrzymasz drogą mailową. Rowery zamówione z taką opcją dostawy zostaną złożone przez nasz serwis*/**.Odbierając rower zamówiony do salonu stacjonarnego CentrumRowerowe.pl, możesz sprawdzić, czy wybrałeś odpowiedni rozmiar, a sam pojazd jest dobrze dopasowany do sylwetki i Twoich preferencji. Na miejscu możesz także wypróbować zamówiony rower na specjalnej ścieżce testowej.