Avid Elixir 3 to hamulec tarczowy, który zapewnia skuteczne hamowanie.
Najważniejsze informacje:
- Dźwignia klamki hamulcowej wykonana z aluminium w technologii TaperBore, co pozwoliło uniknąć zbędnej nadwagi.
- Klocki organiczne to silne hamowanie nawet przy nierozgrzanych hamulcach.
- Zastosowanie płynu DOT 4 to zwiększona odporność układu na przegrzanie.
- Regulacja wychylenia klamki pozwala na wygodne dopasowanie hamulca.
- Obejma Split Clamp umożliwia montaż dźwigni bez odkręcania manetek.
- System regulacji zacisku hamulca Tri-Align umożliwia prostą regulację w trzech płaszczyznach.
- Geometria Power Reserve zapewnia poruszanie się klamki zgodne z naturalnymi ruchami ręki.
- Możliwość montażu klamki po dowolnej stronie kierownicy.
TECHNOLOGIE:Deep Stroke Modulation ™
Istnieje bardzo cienka granica pomiędzy stabilnym i efektywnym hamowaniem, a zdecydowanie ostrym hamowaniem podczas, którego można stracić przyczepność. System modulacji pozwala na swobodne dostosowywanie siły hamowania.
DOT 5.1 ™
Gorąco jest wrogiem jakiegokolwiek układu hamulcowego, i w temperaturach przekraczających rzeczywistą temperaturę wrzenia dochodzi do wytworzenia pęcherzyków gazu (pary) i wtedy uruchomienie hamulców przestaje być możliwe. Hamulce Elixir 3 są zalane DOT 5.1, który ma najwyższą temperaturę wrzenia z syntetycznych płynów hamulcowych.
Intergrated Reservoir
Zintegrowany i jeszcze lżejszy, a przy tym estetyczny zbiornik płynu. Podstawowa wizualna różnica w stosunku do serii Juicy to zbiornik wyrównawczy wkomponowany w korpus oraz zawór do odpowietrzania umieszczony centralnie. Wszystko wygląda bardziej gładko, płynnie i czysto jednak to zmiany w środku klamki mają zaowocować jeszcze większą mocą i modulacją.
Power Reserve Geometry
Przeprojektowana geometria i technologia działania klamki hamulcowej, dla zwiększenia efektywności hamowania i komfortu ręki. Działanie klamki maksymalnie zbliżone do naturalnego ruchu pakców. Dźwignie przenoszą więcej siły i energii sprzyjającej hamowaniu.
Reach Adjust
Bardzo indywidualną sprawą jest odpowiednie dopasowanie dźwigni hamulcowych. Każdy rowerzysta ma swoje preferencje pozycjonowania, a także zróżnicowany rozmiar dłoni i długości palców. Dlatego dźwignia posiada regulację ułatwiającą dostosowanie klamki, dla maksymalnej kontroli hamowania za pomocą jednego palca, bez konieczności poszukiwania dłonią klamki.
TaperBore Technology ™
Rozwiązanie w którym główny tłok porusza się swobodnie do chwili kiedy dochodzi do miejsca gdzie uszczelka, o kształcie stożka, jest zwężona. W tym momencie stożek zostaje rozepchnięty co uszczelnia główną komorę w klamce, co z kolei wytwarza ciśnienie uruchamiające cały proces hamowania.
Top-loading Pads
Możliwość wymiany klocków hamulcowych "od góry", bez konieczności ściągania koła.
Tri-Align ™ Caliper Positioning System ™
Proste i genialne rozwiązanie, które pozwala bardzo dokładnie ustawić zacisk i to w całkiem dużym zakresie. Inne mocowania nie pozwalają na tak dużą swobodę ruchu. Układ wyposażono w znany z wcześniejszych modeli system czystego odpowietrzania, który chroni nas przed wyciekami płynu hamulcowego.