Oświetlenie rowerowe
Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Sztyce podsiodłowe o standardowej budowie to najczęstszy wybór wśród rowerzystów. W porównaniu do innych rodzajów wsporników, ich zadanie sprowadza się przede wszystkim do połączenia ramy i siodełka. Niektóre modele, o profilu w kształcie „łezki” zmniejszają opory powietrza. Wśród najchętniej wybieranych marek znajdują się Easton, Race Face czy Token.
Odbiór
w punkcie
Darmowa
dostawa
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Sztyce podsiodłowe o standardowej budowie stosowane są we wszystkich rodzajach rowerów. Doskonale sprawdzają się osobom jeżdżącym rekreacyjnie. Występują w wersjach z offsetem lub bez niego.
Sztyce podsiodłowe różnią się między sobą przede wszystkim wymiarami: średnicą i długością. Idealnie byłoby wybrać model o parametrach identycznych, jak te, które ma komponent zamontowany fabrycznie. Nie zawsze jest to jednak możliwe.
W przypadku wyboru modelu o mniejszej średnicy powinniśmy wyposażyć się również w redukcję. Wybór wariantu większego zawsze będzie nietrafionym, ponieważ wspornik nie zmieści się do otworu rury podsiodłowej. Za długą sztycę natomiast w większości przypadkach można skrócić w serwisie.
Najczęściej to komponenty wykonane z aluminium, jednak coraz częściej pojawiają się modele wykonane z bardziej zaawansowanych technologicznie materiałów. Włókno węglowe, czyli popularny carbon, to tworzywo łączące w sobie dużą wytrzymałość i niską wagę. Pozwala na znaczne zmniejszenie masy wspornika. Dodatkowo rozprasza drgania o wysokiej częstotliwości, dzięki czemu jazda jest bardziej komfortowa. W bogatej ofercie tego typu produktów znajdziemy m.in. Token TK9142M, Accent EVO Carbon czy Race Face Next SL.
Niektóre części droższych wsporników, niekiedy wykonuje się z tytanu. Tworzywo znacznie lepiej niż carbon radzi sobie z rozpraszaniem nierówności. Masą jest jednak zbliżony do aluminium. W sztycy Zipp SL Speed rurka wykonana jest z carbonu, jarzemko natomiast jest tytanowe.
Wsporniki różnią się od siebie sposobem montażu. Część z nich przykręcana jest za pomocą jednej śruby, inne – za pomocą dwóch. Dobrym przykładem tych pierwszych są Accent SP-252 czy PRO LT. Drugie to np.: Simplon Carbon Rod ST, Accent SP-408 lub XLC All Ride SP-O01. Istnieją także modele o niestandardowych sposobach mocowania. Sztyca Dartmoor Fusion L nie posiada standardowego jarzemka i pasuje wyłącznie do kompatybilnego siodła, którego integralną częścią jest śruba.
Powiązane kategorie: