Zakupy na raty
nawet w 15 minut
- Średnica: 31,6
Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Jedną z najpopularniejszych średnic sztyc regulowanych jest 31,6 mm. Modele w tym rozmiarze stosowane są w rowerach górskich i gravelach. Na CentrumRowerowe.pl dostępne są komponenty z mechanizmem opierającym się na linkach, przewodach hydraulicznych oraz bezprzewodowe. Do polecanych marek należą BikeYoke, Fox Racing Shox czy Kind Shock.
Black Weeks
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Black Weeks
Nowość
Odbiór
w punkcie
Darmowa
dostawa
Jednym z większych rozmiarów średnic sztyc regulowanych jest 31,6 mm. Powszechność stosowania tych komponentów sprawia, że kolarze mają do dyspozycji szeroki wachlarz produktów od uznanych producentów. Wśród chętnie polecanych marek znajdziemy BikeYoke, Fox Racing Shox czy Kind Shock. Cenione są także propozycje m.in.: Rock Shox, XLC, PRO czy Race Face.
Szybka możliwość zmiany wysokości siodła to właściwość, którą powinny wyróżniać się rowery służące do jazdy po trudnym technicznie, zróżnicowanym pod względem wysokości terenie. Sztyce regulowane 31,6 mm produkowane są, więc z myślą dla osób jeżdżących na enduro, trailach, XC oraz DH. Niekiedy decydują się na nie miłośnicy graveli, gdzie sprawdza się np. BikeYoke Divine SL Rascal Gravel.
Zwykle regulowane wsporniki siodła bez względu na średnicę wykonywane są z aluminium. To tworzywo cechujące się dużą wytrzymałością przy relatywnie przystępnej cenie. Wybrane modele, dedykowane kolarzom, którym zależy na minimalizowaniu masy roweru, opracowuje się przy wykorzystaniu lekkiego carbonu. Należą do nich produkty z Kind Shock LEV Ci i Kind Shock LEV Carbon.
Zdecydowana większość wsporników siodła opiera swoje działanie na linkach lub przewodach, które łączą manetkę ze sztycą. Jedną z najciekawszych innowacji uznaje się wykorzystanie łączności bezprzewodowej. Doskonałym przykładem jest Rock Shox Reverb AXS A1, który wykorzystuje rozwiązania stosowane w serii SRAM AXS. Za pomocą 128-bitowego szyfrowania przekazuje z manetki informację o konieczności zmiany wysokości siodełka. Dzięki temu mechanizm został w pełni pozbawiony linek i pancerzy.