Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
System bezdętkowy to rozwiązanie, które jest coraz chętniej stosowane przez rowerzystów uprawiających rozmaite dyscypliny kolarstwa. Najczęściej korzystają z niego entuzjaści jazdy w terenie, np. fani MTB lub graveli, którym zależy na zwiększeniu odporności na przebicia. Z ogumieniem tego typu spotkać się można jednak również wśród niektórych kolarzy szosowych. Na CentrumRowerowe.pl znajdziesz wszystko, co niezbędne do jazdy na rowerze bez dętek.
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
POLECAMY
POLECAMY
Nowość
Odbiór
w punkcie
Darmowa
dostawa
System tubeless kojarzy się przede wszystkim z oponami. Składa się na niego jednak znacznie więcej elementów, które muszą być przystosowane pod względem konstrukcyjnym tak, aby zapewnić odpowiednią szczelność. Potrzebne są więc specjalne obręcze i zestawy składające się z taśm – np. PEATY'S RimJob, Muc-Off Rim-Tape i odpowiednich wentyli, np. MOMUN TAV lub Muc-Off V2 Tubeless.
Tubeless początkowo było rozwiązaniem wykorzystywanym przede wszystkim przez miłośników MTB i graveli, czyli dyscyplin terenowych, w których na trasie występują kamienie, korzenie bądź szuter. W takich warunkach łatwo o przebicie opony dlatego system bezdętkowy, zabezpieczający przed takim zdarzeniem jest szczególnie pożądany. Obecnie jednak często decydują się na niego również kolarze szosowi, którzy chcą uniknąć transportu zapasowych dętek.
Aby założyć oponę bezdętkową, konieczne jest zastosowanie odpowiedniej obręczy. Są one oznaczone symbolami Tubeless Easy bądź Tubeless Ready. Warto wybierać modele od znanych producentów, takie jak DT Swiss 533D, WTB HTZ i-30 czy Mavic XC 425. Zyskujemy wówczas pewność, że będą one wykonane z należytą starannością i nie sprawią problemów przy montażu opony ani podczas jazdy.
Nie każda opona jest przystosowana do działania bezdętkowego. Podobnie jak w przypadku obręczy, ogumienie również oznaczane jest symbolami Tubeless Easy bądź Tubeles Ready. Należy też dopasować kształt bieżnika do naszych preferencji. Fani MTB potrzebują opon z agresywną rzeźbą, takich jak choćby MAXXIS Minion DHF, Ikon, Continental Mountain King ShieldWall czy Schwalbe Racing Ray. Właściciele graveli docenią ogumienie o nieco mniej agresywnym bieżniku, np. TUFO Gravel Thundero TR albo Continental Terra Speed ProTection. Dla kolarzy szosowych przeznaczone są natomiast wersje gładkie, jak Pirelli Cinturato Velo TLR, Veloflex Corsa Race TLR albo Continental Grand Prix 5000.
Powiązane kategorie: