Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Łożyska sterów w dużej mierze odpowiadają za płynność obrotu widelca i kierownicy. W przypadku problemów z ich działaniem konieczna może okazać się wymiana. Można zlecić to zadanie mechanikom z serwisu, jednak kolarze lubiący majsterkować mogą zrobić to samemu. Przed samodzielną wymianą łożysk sterów należy upewnić się, że znamy rozmiar sterów w rowerze, tak aby nowy komplet pasował do miski. Znaczenie ma także zastosowany w nich standard, ponieważ na rynku istnieje przynajmniej kilka popularnych rozwiązań. Nowe łożyska – zarówno kulkowe, jak i mechaniczne – mogą przedłużyć „życie” sterów nawet o kilka sezonów.
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Odbiór
w punkcie
Darmowa
dostawa
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Łożyska sterów są elementami poddawanymi dużym obciążeniem, dlatego po kilku- lub kilkunastu tysiącach kilometrów mogą wymagać nie tyle gruntownego serwisowania, co wręcz wymiany. Nie trzeba w takim wypadku od razu wymieniać całego mechanizmu. Nowe łożyska do sterów rowerowych mogą przywrócić płynność obrotu widelca i kierownicy.
Zaletą takiego rozwiązania jest nie tylko aspekt ekologiczny, związany z przedłużeniem życia starych części, ale także ekonomiczny. Wysokiej jakości stery mogą kosztować nawet kilkaset złotych, natomiast nowe łożyska sterów maksymalnie kilkadziesiąt.
Przed zakupem nowych łożysk sterów warto zwrócić uwagę na kilka elementów. Przede wszystkim muszą one pasować do standardu stosowanego w naszej ramie, czyli średnicy rury sterowej. Następnie należy sprawdzić, czy jest to model kulkowy ACB czy maszynowy. Ten drugi wariant jest bardziej ceniony względu na większą trwałość, jednak solidne i dobrze uszczelnione łożyska kulkowe także mogą płynnie pracować w sterach przez wiele sezonów.