Niebieskie tło - informacja o otwarciu sklepu stacjonarnego

Odwiedź nasz salon w Gdańsku. Dowiedz się więcej

Program
lojalnościowy

4,9/5 Nasza ocena
na Opineo

Punkty odbioru rowerów

Dostawa gratis w 24h

Zaciski piast rowerowych

Obecnie nie mamy w ofercie produktów pasujących do wybranych kryteriów.

Wróć na stronę główną

Spróbuj zmienić filtry lub wybrać inną kategorię. Możesz też skontaktować się z nami przez zakładkę Kontakt. Spróbujemy pomóc!

Biuro obsługi klienta czynne w godzinach:

pon. - pt.: 8:00 - 18:00

sob.: 8:00 - 16:00

01.05.2025
infolinia nieczynna

Istnieje kilka sposobów przytwierdzania koła (piasty) do ramy (widelca). W segmencie szosowym oraz MTB standardem stał się mimośrodowy zacisk piasty określany z angielskiego quick release. Jak on wygląda? Zacisk piasty DT Swiss oraz innych producentów składa się z dwóch nakrętek, z których jedna zakończona jest dźwignią (tzw. motylkiem), oraz sprężynek umieszczanych na przeciwległych krańcach osi. Taki zacisk piasty tylnej umożliwia poluzowanie i demontaż koła z haków ramy jednym ruchem. Odchylenie dźwigni powoduje zmniejszenie ścisku, natomiast dociśnięcie w kierunku piasty skutkuje zwiększeniem ścisku. Zamknięcie i otwarcie szybkozamykacza nie wymaga żadnych narzędzi. To jednocześnie zaleta, np. na trasie i w warsztacie, i wada – np. gdy zostawiamy rower bez opieki. Właśnie dlatego powstał zacisk piasty imbus. W tym wariancie klamra została zastąpiona śrubką obsługiwaną lekkim i małym kluczem trzpieniowym o sześcio- bądź pięciokątnym przekroju, który zmieści się w każdej kieszonce. W ten sposób łatwe do sforsowania przez złodziei szybkozamykacze zamieniły się w zaciski antykradzieżowe. Inną wariację szybkozamykacza stworzyła firma DT Swiss. Oferuje ona zacisk RWS, w którym zamiast dociskanego motylka zastosowano dokręcaną wajchę. W efekcie siła ścisku takiego zamknięcia piasty jest o połowę większa od tradycyjnego. Ponadto innowacyjny system RWS umożliwia zmianę położenia wajchy nawet po zamknięciu zacisku. Mimośrodowy zacisk koła rowerowego dostępny jest w wielu kolorach. Dzięki temu każdy posiadacz roweru jest w stanie dopasować tę niewielką część do koloru lakieru albo uczynić z niej wyróżniający się detal.