Odbiór
w punkcie
Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Istnieje kilka sposobów przytwierdzania koła (piasty) do ramy (widelca). W segmencie szosowym oraz MTB standardem stał się mimośrodowy zacisk piasty określany z angielskiego quick release. Jak on wygląda? Zacisk piasty DT Swiss oraz innych producentów składa się z dwóch nakrętek, z których jedna zakończona jest dźwignią (tzw. motylkiem), oraz sprężynek umieszczanych na przeciwległych krańcach osi. Taki zacisk piasty tylnej umożliwia poluzowanie i demontaż koła z haków ramy jednym ruchem. Odchylenie dźwigni powoduje zmniejszenie ścisku, natomiast dociśnięcie w kierunku piasty skutkuje zwiększeniem ścisku. Zamknięcie i otwarcie szybkozamykacza nie wymaga żadnych narzędzi. To jednocześnie zaleta, np. na trasie i w warsztacie, i wada – np. gdy zostawiamy rower bez opieki. Właśnie dlatego powstał zacisk piasty imbus. W tym wariancie klamra została zastąpiona śrubką obsługiwaną lekkim i małym kluczem trzpieniowym o sześcio- bądź pięciokątnym przekroju, który zmieści się w każdej kieszonce. W ten sposób łatwe do sforsowania przez złodziei szybkozamykacze zamieniły się w zaciski antykradzieżowe. Inną wariację szybkozamykacza stworzyła firma DT Swiss. Oferuje ona zacisk RWS, w którym zamiast dociskanego motylka zastosowano dokręcaną wajchę. W efekcie siła ścisku takiego zamknięcia piasty jest o połowę większa od tradycyjnego. Ponadto innowacyjny system RWS umożliwia zmianę położenia wajchy nawet po zamknięciu zacisku. Mimośrodowy zacisk koła rowerowego dostępny jest w wielu kolorach. Dzięki temu każdy posiadacz roweru jest w stanie dopasować tę niewielką część do koloru lakieru albo uczynić z niej wyróżniający się detal.