Darmowa
dostawa
- Typ: zwijana
Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Opony zwijane są zwykle droższe, ale bardziej praktyczne od tradycyjnych i wciąż najpopularniejszych konstrukcji drutowych. Taka opona pozbawiona jest metalowego drutu w rancie, którego rolą jest usztywnienie konstrukcji. Dzięki temu można ją swobodnie zwijać, a więc wygodniej transportować. Rowerowe opony zwijane mają też mniejszą masę, większą wytrzymałość i wykonane są z lepszej jakości mieszanki gumy. Wszystko to przekłada się na wyższe parametry użytkowe.
Darmowa
dostawa
POLECAMY
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
POLECAMY
Odbiór
w punkcie
Opona rowerowa zwijana ma wiele zalet, których próżno szukać w wersjach drutowych. Z tego względu świadomi rowerzyści częściej decydują się na montaż właśnie takiego ogumienia na obręczach.
Opona rowerowa zwijana różni się od drutowej przede wszystkim materiałem umieszczonym w rancie. W wersjach składanych metalowy pręt zastąpiono elastycznym, a jednocześnie bardzo wytrzymałym kevlarem. Dzięki temu są one znacznie łatwiejsze w transporcie – można je zwijać bez obaw o uszkodzenie i odkształcenie.
Atut stanowi również niska masa. Opony drutowe są cięższe, co przekłada się na gorsze parametry jezdne. Ogumienie zwijane pozwala na szybsze rozwijanie prędkości. Brak metalowego drutu eliminuje również ryzyko jego korozji i nagłego uszkodzenia, które podczas jazdy mogłoby skutkować upadkiem.
Wybór ogumienia powinien być uzależniony od konkretnej dyscypliny. Miłośnicy MTB potrzebują rozbudowanych bieżników z dużymi klockami, takich jak np. w modelach Maxxis Minion DHF, Schwalbe Rocket Ron Performance, Continental Race King.
Posiadaczom graveli przydadzą się opony o nieco mniej agresywnej rzeźbie, która zagwarantuje nie tylko dobrą przyczepność, ale również niskie opory toczenia. Rozwiązanie takie zaobserwować można np. w Continental Terra Speed ProTection, WTB Raddler Light Fast Rollin czy Schwalbe G-One Ultrabite Evolution.
Kolarze szosowi powinni natomiast zdecydować się na opony gładkie, jak choćby Continental Grand Prix 5000, Schwalbe Kojak, Pirelli Cinturato Velo TLR lub Vittoria Rubino Pro G2.0. Pozwolą one szybko osiągać wysokie prędkości i zapewnią dobrą przyczepność na asfaltowych drogach.
Powiązane kategorie: