Oświetlenie rowerowe
- Rozmiar: 700 x 23C
Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Opona 700x23c to najwęższy rozmiar stosowany w rowerach szosowych. Współcześnie modele o szerokości 23 mm stosuje się przede wszystkim podczas startów w wyścigach czasowych lub torowych. Ogumienie o tych wymiarach często montuje się także w retro kolarzówkach, gdzie ograniczenia konstrukcyjne ramy i hamulców nie pozwalają na założenie opony w rozmiarze 25 lub 28c. Za najważniejsze zalety opon szosowych 700x23c należy uznać lekkość oraz możliwość pompowania ich do bardzo wysokiego ciśnienia – nawet powyżej 8 barów. Taka wartość w połączeniu z niewielką powierzchnią kontaktu z nawierzchnią w optymalnych warunkach przekładają się na bardzo niskie opory toczenia. Szybkie opony 700x23 oferuje wielu znany producentów – Continental, Michelin, Schwalbe, Tufo oraz Vittoria.
Odbiór
w punkcie
Darmowa
dostawa
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Odbiór
w punkcie
Opona 700x23c to 28-calowy model o szerokości 23 milimetrów, czyli najwęższy rozmiar ze standardowej oferty większości producentów. Spadek popularności tego wymiaru w ostatnich latach ilustruje kierunek ewolucji współczesnego kolarstwa szosowego – rowerzyści zdecydowanie chętnie wybierają szersze ogumienie – 700x25c, 700x28c czy nawet 700x32.
Szosowe opony o szerokości 23 milimetrów wciąż mają jednak wierne grono zwolenników, dlatego słynni producenci – Michelin, Continental, Tufo, Vittoria oraz Schwalbe – oferują swoje najlepsze modele również w klasycznym rozmiarze 700x23c.
Węższe opony zapewniają mniejszy komfort podróży, jednak są lżejsze i wydajniej się toczą po gładkim asfalcie, dlatego większość opon 700x23c to modele przeznaczone do ścigania. Sięgają po nie kolarze oczekujący od ogumienia bezkompromisowych osiągów. Opony o szerokości 23 mm szczególnie dobrze sprawdzają się do jazdy na czas, triahlonu czy szosowych kryteriów. Powszechnie stosuje się je również w kolarstwie torowym.
Przykładem takiej niedrogiej, ale odpowiedniej na wyścigi opony jest Continental Super Sport Plus. Solidna wkładka antyprzebiciowa Plus Breaker, bieżnik zaczerpnięty z linii Grand Prix oraz gęsty oplot sprawiają, że model idealnie nadaje się do dynamicznej jazdy po asfalcie. Szosowcy oczekujący jeszcze lepszych osiągów mogą wybrać oponę Michelin Power Cup, która waży zdecydowanie mniej, a dodatkowo okazuje się jedną z najszybszych propozycji na rynku.
Wśród szosowych opon w rozmiarze 700x23c można znaleźć również wiele interesujących propozycji do treningów. Cechują je wysoka odporność na ścieranie oraz doskonała trwałość. Przykładami takich modeli są: Vittoria Rubino Pro G2.0, Continental Gatorskin oraz Schwalbe Lugano II.
Powiązane kategorie: