Oświetlenie rowerowe
Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Jeśli uświadomisz sobie, że od dwóch wąskich kawałków gumy stykających się w każdej chwili z podłożem zależy twoje bezpieczeństwo i komfort jazdy zrozumiesz jak ważne są dobrze dobrane opony rowerowe. Różne średnice, różne mieszanki gumy, wiele typów wkładek antyprzebiciowych, bieżnik miejski, terenowy, szosowy, konstrukcja drutowa lub zwijana, instalacja tubeless lub z użyciem tradycyjnych dętek. W Centrumrowerowe.pl posiadamy opony rowerowe każdego typu i to w najlepszych cenach!
Odbiór
w punkcie
Black Weeks
Darmowa
dostawa
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Ze względu na niezliczoną ilość modeli i ich zastosowań, dobór opony do roweru może przyprawić o zawrót głowy. Opony 28-calowe stosuje się zazwyczaj w rowerach miejskich, trekkingowych oraz crossowych. Jeśli często jeździmy po drogach o gorszej nawierzchni, warto założyć opony z wkładką antyprzebiciową. Osobną kategorię tworzą opony szosowe, które zapewniają niskie opory toczenia oraz specjalnie wzmocnione opony do rowerów elektrycznych. W rowerach górskich MTB stosuje się opony terenowe o średnicy 26, 27,5 lub 29 cali. W bogatej ofercie wielu producentów znajdziemy modele przystosowane do użytku w najróżniejszych warunkach jazdy, także zimowych. Dla osób, które mają już dość problemów z dętkami, producenci przygotowali alternatywę w postaci płynów uszczelniających. Można je zastosować w specjalnie przystosowanych do tego kołach i oponach. Zawsze jednak warto być wyposażonym w łatki i klej do naprawy dętki lub opony.
Główna różnica między oponą zwijaną i drutową wiąże się z budową rantu opony, tzn. elementu opierającego się na krawędzi obręczy. W oponach drutowych głównym elementem rantu jest stalowy drut, zaś w oponie zwijanej funkcję tę pełnią elastyczne włókna o wysokiej wytrzymałości, takie jak aramid (kevlar). Stosowanie opon zwijanych wiążę się z wieloma korzyściami. Najważniejsze z nich to:
Bardzo często opony zwijane są także wykonywane z wyższej klasy materiałów - mają gęstszy oplot (główną część strukturalną, odpowiedzialną m.in. za odporność na przebicia i opory toczenia) i są wykonane z lepszych mieszanek gumowych. Jest to jednak ściśle zależne od konkretnego modelu opony. Jedyną wadą opon zwijanych jest nieznacznie podwyższone ryzyko zsunięcia się opony z obręczy przy bardzo gwałtownej utracie ciśnienia. Jest to jednak zjawisko bardzo rzadkie i jego ryzyko wielu rowerzystów uznaje za pomijalne.
Może Cię zainteresować:
Oleje do łańcucha | Multitoole rowerowe | Klucze do suportu | Koszulki na rower | Kurtki na rower |
Powiązane kategorie: