Odbiór
w punkcie
Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Wspornik kierownicy to element łączący widelec z kierownicą. Od tej niewielkiej części w dużej mierze zależy nasza wygodna. Dobrze wybrany pozwala zarówno W zależności od parametrów mostek może nadać rowerowi agresywniejszego charakteru lub zmienić pozycję za kierownicę na bardziej komfortową. Wśród najczęściej wybieranych mostków kierownicy znajdziemy propozycje marek Easton, FSA czy Race Face. Na CentrumRowerowe.pl znajdziesz również propozycje Accent, Burgtec, Dartmoor i wielu innych, dzięki czemu bez trudu wybierzesz model dopasowany do Twoich potrzeb.
Odbiór
w punkcie
Darmowa
dostawa
Black Weeks
Black Weeks
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Właściwe dopasowanie wspornika kierownicy do naszego stylu jazdy i indywidualnych preferencji może nie tylko zwiększyć komfort, ale także zoptymalizować osiągane przez nas wyniki. Dowiedz się, jakie są rodzaje wsporników oraz w jaki sposób znaleźć właściwy model.
Wśród mostków standardowych znajdziemy produkty różniące się między sobą sposobem montażu. Są to:
Jeśli szukasz nowego mostka kierownicy, na początku powinieneś skupić się na dwóch wymiarach. Pierwszy to średnica rury sterowej, który występuje w wariantach:
Drugim istotnym parametrem jest średnica kierownicy. Obecnie występują trzy standardy: 25,4 mm, 31,8 mm i 35 mm.
Wybór odpowiedniej długości wspornika kierownicy jest jedną z najważniejszych czynności. Im jest od krótszy, tym rower będzie bardziej nadsterowny. Z tego powodu zwykle produkty do 50 mm stosują rowerzystów uprawiający grawitacyjne odmiany MTB (np.: Burgtec Enduro MK3, PRO Koryak czy Hope AM). Im mostek dłuższy, tym pozycja na rowerze staje się coraz bardziej aerodynamiczna, stąd modele od 80 mm w górę wybierane są przez kolarzy szosowych czy zawodników XC (np. PRO PLT, Easton EA90 SL czy Zipp Service Course SL).
Jednym z parametrów odpowiadających za pozycję, jaką zajmiemy na rowerze, jest kąt nachylenia wspornika kierownicy. To wartość, którą należy brać pod uwagę w przypadku średnich i długich wariantów mostków. Lekkie podniesienie komponentu zwiększa wygodę podczas jazdy, obniżenie pozwala przyjąć jeszcze bardziej aerodynamiczną pozycję. Idealnym przykładem jest ACCENT EXE Short o kącie nachylenia wynoszącym -7⁰, który sprawdzi się w rowerach o progresywnej geometrii.
Powiązane kategorie: