Oświetlenie rowerowe
Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Klamkomanetki rowerowe to manetki zintegrowane z klamkami hamulcowymi. Rozwiązanie to cieszy się ogromną popularnością przede wszystkim w rowerach szosowych, ponieważ pozwala na zmienianie przełożeń oraz hamowanie bez odrywania rąk od kierownicy ani zmiany pozycji, co pozytywnie wpływa na bezpieczeństwo podczas dynamicznej jazdy. Nie wszystkie klamkomanetki rowerowe działają w taki sam sposób. Poszczególne modele od dwóch najpopularniejszych producentów osprzętu – Shimano oraz SRAM mogą różnić się pod względem systemu indeksacji, a także techniką zmiany biegów.
Superoferta
Odbiór
w punkcie
Darmowa
dostawa
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Klamkomanetki rowerowe to rozwiązanie stworzone z myślą o potrzebach rowerów szosowych i jazdy z kierownicą typu baranek. Manetka do sterowania przełożeniami jest w klamkomanetkach rowerowych zintegrowana z klamką hamulcową, dzięki czemu z pozycji każdego chwytu rowerzysta ma łatwy dostęp zarówno do obsługi biegów, jak i hamowania. A co być może jeszcze ważniejsze, nie musi odrywać rąk, aby z nich skorzystać, ponieważ wszystko zawsze znajduje się w zasięgu jednego z palców. Takie udogodnienie okazuje się nieocenione przy jeździe z prawdziwie „szosowymi” prędkościami.
Sposób działania poszczególnych klamkomanetek rowerowych różni się zazwyczaj w zależności od ich producenta. W modelach Shimano pociągnięcie klamki uruchamia hamulec, natomiast wychylenie jej do wewnątrz powoduje wrzucenie wyższego biegu. Natomiast do zrzucania przełożeń służy mała dźwigienka, wbudowana w klamkę. W przypadku produktów marki SRAM mechanizm działa trochę inaczej. Klamka porusza się w jednej płaszczyźnie i odpowiada wyłącznie za hamowanie, natomiast do sterowania biegami służy jedna dźwignia. Jej lekkie (krótkie) naciśnięcie obniża bieg, natomiast mocniejsze (dłuższe) wrzuca łańcuch w górę. Jeszcze inaczej klamkomanetki rowerowe działają w Campagnolo, gdzie użytkownik ma do dyspozycji dwie małe dźwigni do zmiany przełożeń w górę i w dół oraz w klamkę, służącą do hamowania.