Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Koła szosowe przez lata niemal się nie zmieniły. Przynajmniej tak to wygląda z zewnątrz. W rzeczywistości trwa wyścig zbrojeń o to, która firma zrobi koła lżejsze i sztywniejsze. Do tego dochodzi modny w ostatnich latach nurt aero. Koła muszą stawiać także jak najniższe opory toczenia. To przekłada się na cenne waty i urwane sekundy, a nawet dziesiątki sekund. Koła szosowe to jeden z istotniejszych elementów w modelach do jazdy po asfalcie. Pozwalają na błyskawiczne przyspieszenie i ułatwiają utrzymanie wysokiej prędkości.
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Black Weeks
Nowość
Nowość
Nowość
Odbiór
w punkcie
Darmowa
dostawa
Koła szosowe mają przeważnie średnicę 28 cali. Wartość ta nie zmienia się od lat i nie zapowiada się, by miało być inaczej. Kolarstwo szosowe jest bardzo konserwatywną dyscypliną, podobnie jest z samymi kołami.
Koła rowerowe szosowe zbudowane są przeważnie z aluminiowej obręczy, piasty zrobionej z aluminium i stali oraz stalowych szprych. Bardziej zaawansowane wersje mają carbonową felgę. W najdroższych modelach także korpus piasty i szprychy wykonane są z włókna węglowego.
Wyróżniamy dwa główne rodzaje kół rowerowych:
Przez lata najczęściej montowano koła szosowe za pomocą szybkozamykaczy QR – 100x5 mm i 130x5 mm. Zastosowanie hamulców tarczowych sprawiło, że coraz częściej pojawiają się osie sztywne – 100x12 mm (z przodu) i 142x12 mm (z tyłu).
Istotnym trendem jest też aero. Obręcze stosowane w rowerach czasowych są wyższe, przez co generują znacznie niższe opory powietrza. Obręcze takich kół są w znacznej większości przypadków wykonane z carbonu (aluminium jest zbyt ciężkie).
Zobacz także:
Powiązane kategorie: