Darmowa
dostawa
Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Płyn hamulcowy w rowerze to jeden z tych elementów, który na pierwszy rzut oka może wydawać się mało istotny, jednak odgrywa on kluczową rolę w prawidłowym działaniu systemu hamulcowego. Wypełnia przewody w hamulcach hydraulicznych, odpowiadając za skuteczność ich pracy, a tym samym za bezpieczeństwo rowerzysty. Na rynku istnieją dwa podstawowe rodzaje płynów i warto zwrócić uwagę na ich zastosowanie oraz zalety i wady.
Nowość
Darmowa
dostawa
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Odbiór
w punkcie
Darmowa
dostawa
Płyn hamulcowy to niezbędny element układu hamulcowego. Jego głównym zadaniem jest wspomaganie hamulców mechanicznych lub hydraulicznych w czasie hamowania, umożliwiając rowerowi szybkie i bezpieczne zatrzymanie.
Płyn do hamulców rowerowych jest niezbędnym elementem w przypadku rowerów wyposażonych w hamulce hydrauliczne. Znajduje się on w przewodzie łączącym klamkę hamulca z zaciskiem, co pozwala na efektywne działanie tych elementów. Dzięki temu skuteczne wytracanie prędkości i zatrzymanie się roweru są możliwe. Płyn hamulcowy w rowerze pełni kluczową funkcję w systemie hamulcowym, a także chroni go przed przegrzewaniem.
Dobrze dobrany produkt zwiększa płynność i zakres pracy hamulców rowerowych, a także przedłuża żywotność układu. Rowerzysta może więc cieszyć się nie tylko ich lepszą responsywnością, ale także stabilnym działaniem w różnych warunkach pogodowych.
Na rynku spotkać możemy jego dwa podstawowe rodzaje: płyn hamulcowy mineralny (nazywany także olejem mineralnym) oraz płyn DOT.
Wariant mineralny stosowany jest przede wszystkim do układów hamulcowych od japońskiej marki Shimano, czyli jednego z czołowych dostawców części rowerowych na świecie. Olej mineralny Shimano jest to substancja naturalna i z tego też powodu postrzegana jest jako bardziej przyjazna dla środowiska, a przy tym lepiej radzi sobie w warunkach wysokiej wilgotności. Podobnie działają: Magura Royal Blood czy Bleedkit Gold.
Alternatywą dla tego rozwiązania jest płyn hamulcowy rowerowy Motorex DOT, który może kojarzyć się właścicielom samochodów. I nie bez przyczyny, w końcu jest on stosowany także w układach hamulcowych tych nieco bardziej skomplikowanych maszyn. W rowerach najczęściej spotkać możemy się z wersją Motorex 4.0 lub 5.1. Jego największą zaletą jest skuteczne zapobieganie przegrzewaniu się hamulców, o wiele efektywniejsze niż w przypadku oleju mineralnego. Produkują go także marki: Sram, Maxima czy Finish Line, a popularnością cieszą się, chociażby Sram 5.1 DOT, Maxima DOT 5.1 oraz Finish Line Brake Fluid.
Warto jednak pamiętać, że wybór płynu do hamulców rowerowych zazwyczaj narzucany jest przez ich producenta i powinniśmy zawsze stosować się do wskazanej przez niego wersji.
Powiązane kategorie: